Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | DH-015 |
ASHUKI | 0660-1204 |
BLUEPRINT | ADH23129 |
BLUEPRINT | ADH23171 |
DAIKI | HCD802U |
EXEDY | HCD802U |
HBJAKOPART | J2204007 |
HBJAKOPART | J2204016 |
HBJAKOPART | J2204019 |
HBJAKOPART | J2204023 |
HBJAKOPART | J2204026 |
HONDA | 22200-P10-000 |
HONDA | 22200-P1G-014 |
HONDA | 22200-P29-000 |
HONDA | 22200-P29-010 |
HONDA | 22200-P29-020 |
HONDA | 22200-P29-030 |
HONDA | 22200-PEL-005 |
HONDA | 22200-PM5-L00 |
HONDA | 22200-PM7-L00 |
HONDA | 22200-PM7-L01 |
HONDA | 22200P1G004 |
HONDA | 22200P1G014HE |
HONDA | 22200P29040 |
HONDA | 22200PLL005 |
HONDA | 22200PLR003 |
HONDA | 22200PLR013 |
HONDA | 22200PLR023 |
JAPANPAR | DF-419 |
JAPKO | 80419 |
KM GERMANY | 069 1992 |
LUK | 321 0038 10 |
LUK | 321 0038 60 |
LUK | 321 0045 50 |
LUK | 321 0053 60 |
LUK | 321 0096 10 |
LUK | 321 0113 10 |
MDR | MCC-1419 |
MDR | MCD-1419 |
NIPPARTS | J2204021 |
NIPPARTS | J2204023 |
NK | 112610 |
SACHS | 1862 578 001 |
SACHS | 1878 987 602 |
STELLOX | 07-00060-SX |
STELLOX | 07-00127-SX |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Tarcza sprzęgła to element układu sprzęgłowego, bezpośrednio odpowiedzialny za przenoszenie napędu z wału korbowego na wał sprzęgowy. Działanie tej części opiera się na wykorzystaniu siły tarcia poprzez docisk elementów. Charakterystyką pracy tarczy sprzęgła jest funkcjonowanie w warunkach dużej siły tarcia oraz wysokich temperatur, zatem wymagana jest maksymalna wytrzymałość okładziny ciernej tarczy. W zależności od producenta, powstaje ona z różnych materiałów, wśród których coraz popularniejsze stają się włókna węglowe. Doskonale znoszą one próbę czasu, dzięki odporności na uszkodzenia mechaniczne oraz wysokie temperatury. Jednak tarcza sprzęgła może być wykonana również z włókna szklanego czy z hartowanego metalu.
Przeważnie tarcza sprzęgła wyposażona jest w tłumik drgań, który zapobiega ich powstawaniu nawet podczas gwałtownego użycia sprzęgła. Tłumik powstrzymuje również przeciążenia, powstające w takich sytuacjach. Należy podkreślić, że element ten jest niezbędny przy tarczy, o ile w samochodzie nie jest wykorzystywane koło dwumasowe, gdyż wtedy to ono zajmuje się redukcją drgań.
Troska o stan tarczy polega przede wszystkim na jej prawidłowym użytkowaniu. Zbyt częste korzystanie ze sprzęgła, jazda na tzw. półsprzęgle, czy też dociskanie pedału sprzęgła do oporu nie służą ani tarczy, ani żadnemu z pozostałych elementów układu. Problem, który zmusza do wymiany tarczy to najczęściej zmniejszenie grubości okładziny ciernej, która znacząco obniża efektywność pracy elementu. Poprawnie użytkowana tarcza sprzęgła powinna pozostać sprawna nawet po przejechaniu 120-140 tys. km, choć oczywiście zależy to także od jakości jej wykonania.
Polska marka Dokuji jest dobrze rozpoznawalna na lokalnym rynku już od 2005 roku. Niemniej firma działając pod innymi nazwami, funkcjonuje już od ponad 3 dekad. Przedsiębiorstwo zajmuje się dystrybucją części samochodowych z wszystkich w zasadzie kategorii.
Oferta Dokuji to części samochodowe do samochodów azjatyckich. Przedsiębiorstwo jest skoncentrowane na pojazdach pochodzących z Korei i Japonii. W ofercie można zatem znaleźć części Dokuji do aut takich marek jak m.in.: Honda, Hyundai, Toyota, czy Kia. Części zamienne Dokuji to między innymi wysokiej jakości amortyzatory i wahacze oraz pozostałe elementy zawieszenia. Wysoko cenione są też hamulce Dokuji oraz filtry i elementy układu kierowniczego od tego dystrybutora.
Firma Dokuji dba o jakość produktów, starannie dobierając dostawców. Wśród nich znaleźć można najbardziej renomowane marki azjatyckie i europejskie. Przed dopuszczeniem do sprzedaży, każda część jest poddawana testom jakości i bezpieczeństwa. Dopiero po ich pomyślnym przejściu zostaje włączona do asortymentu. Jednocześnie należy podkreślić fakt, że części Dokuji są stosunkowo tanie. Tym samym zdecydowana większość kierowców ma możliwość nabycia tych jakościowych elementów od uznanych producentów.