Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | R 43 XLS |
ACDELCO | R 43XLS |
ACDELCO | R43N |
AUTOLITE | 64 |
BORGW BERU | 0 002 330 701 |
BORGW BERU | 0 002 330 709 |
BORGW BERU | 14 R-8 DU |
BORGW BERU | 14 R-8 DU4 |
BORGW BERU | Z 119 |
BORGW BERU | Z 8 |
BOSCH | 0 242 229 518 |
BOSCH | 0 242 229 531 |
BOSCH | 0 242 229 538 |
BOSCH | 0 242 229 570 |
BOSCH | 0 242 229 607 |
BOSCH | 0 242 229 611 |
BOSCH | 0 242 229 632 |
BOSCH | 0 242 229 656 |
BOSCH | 0 242 229 864 |
BOSCH | 0 242 229 880 |
BOSCH | 3SuperPlus |
BOSCH | N07 |
BOSCH | W145TR30 |
BOSCH | WR 8 DC |
BOSCH | WR 8 DC04 |
BOSCH | WR 8 DC4 |
CHAMPION | OE 111 |
CHAMPION | ON11Y |
CHAMPION | ON12Y |
CHAMPION | RN 10 YC |
CHAMPION | RN 10YC |
CHAMPION | RN11Y |
CHAMPION | RN11YC |
CITRO | 5962 6E |
CITRO | 5962 6F |
DENSO | W 16 EPR |
DENSO | W 16 EPR-U |
DENSO | W 16 EXR-U |
DENSO | W 16EPR |
DENSO | W 16EPR-U |
DENSO | W 16EXR-U |
DENSO | W16EXRW |
GLAS | 404 |
GLAS | 64 |
GLAS | 646 |
GLAS | 65 |
GLAS | 66 |
LETRIKA | FE55PRS |
MAG | CW 6 LPR |
MAG | CW 6LPR |
MAZDA | 395318110 |
MAZDA | 891418110 |
Motorcraft | AGR 32 |
Motorcraft | AGR 32 C |
Motorcraft | AGR 32 CU |
Motorcraft | AGR 32C |
Motorcraft | AGR 32CU |
Motorcraft | AGR 34 CU |
Motorcraft | AGR 34CU |
Motorcraft | AGR 52 |
Motorcraft | AGR31 |
Motorcraft | AGR526 |
Motorcraft | AGS 32 C |
Motorcraft | AGS 32C |
NGK | 2828 |
NGK | 3153 |
NGK | 7281 |
NGK | 7422 |
NGK | BPR 5 E |
NGK | BPR 5 EA |
NGK | BPR 5 ES |
NGK | BPR 5 EY |
NGK | BPR 5 EZ |
NGK | BPR 5E |
NGK | BPR 5EA |
NGK | BPR 5ES |
NGK | BPR 5EY |
NGK | BPR 5EZ |
NGK | RC 52 LS |
NGK | V-Line Nr. 6 |
NGK | V-Line Nr. 9 |
NGK | VLine6 |
NGK | VLine9 |
OPEL | 12 14 002 |
OPEL | 12 14 024 |
OPEL | 12 14 149 |
OPEL | 90 359 815 |
OPEL | 90359815 |
PAL | LR 17YC |
PEUGE | 5962 3R |
PEUGE | 5962 5R |
RENAU | 77 00 103 502 |
RENAU | 77 00 103 503 |
RENAU | 77 00 500 048 |
RENAU | 77 00 692 428 |
RENAU | 7700681299 |
RENAU | 7700692428 |
UNI | GSP4472 |
VALEO | R 84 H |
VALEO | R84H |
ASIA MOTORS
|
BMW
|
CHRYSLER
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
FIAT
|
FORD
|
GAZ
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
KIA
|
LADA
|
MAZDA
|
MERCEDES-BENZ
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PROTON
|
RENAULT
|
SEAT
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
VW
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Eyquem to francuska marka należąca do międzynarodowego koncernu Federal-Mogul. Początki przedsiębiorstwa sięgają zamierzchłej historii, bo roku 1886. Natomiast w 1899 powstał pierwszy system zapłonowy Eyquem. Do dzisiaj części układu zapłonowego stanowią zdecydowanie najważniejszą linię produktową marki Eyquem. Pozostałe części są tylko dodatkiem do oferty głównej. Zatem istotne części samochodowe Eyquem to: świece zapłonowe, świece żarowe i przewody zapłonowe. Tak wysoka specjalizacja sprawiła, że producentowi udało się doprowadzić te trzy elementy niemal do perfekcji. Dzisiaj auto części Eyquem są cenione na całym świecie, jako produkty klasy premium.
Firma Eyquem moze się pochwalić długą, i pełną sukcesów historią. Zaledwie kilkanaście lat po stworzeniu pierwszego układu zapłonowego Eyquem, przedsiębiorstwo odniosło kolejny spektakularny sukces. Samochód wyposażony w świece żarowe tej marki osiągnął najwyższą ówcześnie prędkość w historii. Producent nieustannie udoskonala swoje produkty. Przynależność do międzynarodowego koncernu dysponującego doskonale wyposażonymi laboratoriami znacząco to ułatwia. Przejęcie marki Eyquem przez Federal-Mogul przyczyniło się również do wzrostu sprzedaży części francuskiego producenta. Wszystko za sprawą możliwości dystrybuowania produktów do najdalszych zakątków świata.