Dodaj opinię
(17.02.2021)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa CHAMPION CET3
(13.01.2020)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa CHAMPION EON1/286
(15.10.2016)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa CHAMPION EON3286
(13.06.2016)
Opinia wystawiona dla Świeca zapłonowa CHAMPION EON1286
Producent | Numery OEM |
---|
BORGW BERU | UPT2SB |
BORGW BERU | UXT1 |
BORGW BERU | UXT3 |
BORGW BERU | UXT5 |
BOSCH | 0 242 222 503 |
BOSCH | 0 242 222 505 |
BOSCH | 0 242 222 803 |
BOSCH | 0 242 222 804 |
BOSCH | 0 242 232 501 |
BOSCH | 0 242 232 502 |
BOSCH | 0 242 232 801 |
BOSCH | 0 242 232 802 |
BOSCH | 0 242 235 917 |
BOSCH | 0 242 235 957 |
BOSCH | 0 242 242 501 |
BOSCH | 0 242 242 801 |
BOSCH | 11 |
BOSCH | 13 |
BOSCH | 19 |
BOSCH | 23 |
BOSCH | 31 |
BOSCH | 32 |
BOSCH | 36 |
BOSCH | 43 |
BOSCH | 44 |
BOSCH | 47 |
BOSCH | 53 |
BOSCH | 6 |
BOSCH | 7 |
BOSCH | 8 |
BOSCH | 9 |
BOSCH | FR56 |
BOSCH | FR78 |
BOSCH | FR78X |
BOSCH | FR91 |
BOSCH | FR91X |
BOSCH | N01 |
BOSCH | N03 |
BOSCH | N04 |
BOSCH | N06 |
BOSCH | N08 |
BOSCH | N12 |
BOSCH | N18 |
BOSCH | N20 |
BOSCH | N23 |
BOSCH | N35 |
BOSCH | N37 |
BOSCH | N40 |
CHAMPION | EON1/287 |
CHAMPION | EON2/287 |
DENSO | K16TT |
DENSO | K20TT |
DENSO | Q16TT |
DENSO | Q20TT |
NGK | 1662 |
NGK | 1667 |
NGK | 3045 |
NGK | 4388 |
NGK | 4483 |
NGK | 4783 |
NGK | 4856 |
NGK | 5282 |
NGK | 5461 |
NGK | 5776 |
NGK | 6129 |
NGK | 6237 |
NGK | 6342 |
NGK | 6345 |
NGK | 6465 |
NGK | 6714 |
NGK | 6717 |
NGK | 6895 |
NGK | 91763 |
NGK | 94301 |
NGK | V-Line 11 |
NGK | V-Line 12 |
NGK | V-Line 14 |
NGK | V-Line 16 |
NGK | V-Line 17 |
NGK | V-Line 20 |
NGK | V-Line 23 |
NGK | V-Line 24 |
NGK | V-Line 26 |
NGK | V-Line 27 |
NGK | V-Line 28 |
NGK | V-Line 29 |
NGK | V-Line 32 |
NGK | V-Line 33 |
NGK | V-Line 35 |
NGK | V-Line 36 |
NGK | V-Line 38 |
NGK | V-Line 39 |
NGK | V-Line 40 |
NGK | V-Line 53 |
NGK | VL11 |
NGK | VL12 |
NGK | VL14 |
NGK | VL16 |
NGK | VL17 |
NGK | VL20 |
NGK | VL23 |
NGK | VL24 |
NGK | VL26 |
NGK | VL27 |
NGK | VL28 |
NGK | VL29 |
NGK | VL32 |
NGK | VL33 |
NGK | VL35 |
NGK | VL36 |
NGK | VL38 |
NGK | VL39 |
NGK | VL40 |
NGK | VL53 |
ACURA
|
AIXAM
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUTOBIANCHI
|
BENTLEY
|
BERTONE
|
BITTER
|
BMW
|
CADILLAC
|
CATERHAM
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DODGE
|
FIAT
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GEELY
|
GEO
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
IRMSCHER
|
ISUZU
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KIA
|
LADA
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LEXUS
|
LIGIER
|
LOTUS
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
NISSAN
|
OPEL
|
PANTHER
|
PEUGEOT
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
PUCH
|
RELIANT
|
RENAULT
|
ROVER
|
SAAB
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TATA
|
TOYOTA
|
TVR
|
UAZ
|
VOLVO
|
VW
|
WIESMANN
|
YULON
|
ZASTAVA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Świecie zapłonowe to podstawowe i jedne z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego, wbrew ich niewielkim rozmiarom. Uszkodzone świecie to sytuacja równoznaczna z brakiem możliwości uruchomienia jednostki napędowej. Umożliwiają one bowiem rozruch silnika spalinowego, a także kontrolują zużycie benzyny.
Praca świec zapłonowych odbywa się w naprawdę ekstremalnych warunkach, gdzie temperatura sięga nawet 1000 st. Celsjusza. Świece to element eksploatacyjny, który z czasem wymaga wymiany. Z reguły to około 30 tys. kilometrów, ale szczegółowych informacji najlepiej szukać w instrukcji obsługi samochodu.
Do typowych objawów zużycia świec zapłonowych należy zaliczyć pogorszone osiągi jednostki napędowej. Ponadto da się zauważyć ogólne osłabienie silnika oraz problemy z odpaleniem jednostki napędowej i ogólne kłopoty z zapłonem. Awarii bardzo często towarzyszy także wzrost spalania benzyny, co będzie akurat stosunkowo łatwe do spostrzeżenia. Zużyte świece zapłonowe bardzo często objawiają się także mocno falującymi obrotami jednostki napędowej, co najłatwiej zauważyć, kiedy auto pracuje na stosunkowo wolnych obrotach.
Żywotność świec zapłonowych zależy przede wszystkim od wykorzystanego do produkcji materiału, a dokładniej od surowców, których użyto do wykonania elektrod. Zwykłe świece zapłonowe wystarczą na ok. 30–40 tys. kilometrów przebiegu. Wyższej jakości świece – np. świece irydowe lub platynowe, będą w stanie wytrzymać przebiegi rzędu nawet 100 tys. kilometrów.
Koszt wymiany świec zapłonowych nie należy do wysokich. Za same świece przyjdzie kierowcy zapłacić zaledwie kilkadziesiąt złotych za sztukę. Warsztat również nie inkasuje dużych kwot na wymianie świec zapłonowych a więc tym bardziej nie należy odwlekać wymiany w czasie i bagatelizować awarii świec.
Champion to marka części samochodowych znana niemal na całym świecie. Aktualnie marka należy do koncernu motoryzacyjnego Federal-Mogul Corporation. Części samochodowe Champion można najczęściej spotkać na niezależnym rynku części zamiennych, ale to także znane i popularne podzespoły w świecie sportów motoryzacyjnych (m.in. Formuła 1).
Początkowo części zamienne Champion były przeznaczone tylko dla amerykańskiego przemysłu motoryzacyjnego i dedykowane poszczególnym modelom samochodów produkcji amerykańskiej. Od 1922 roku firma zaczęła jednak wprowadzać wizerunek marki także na rynek europejski, a niedługo potem również azjatycki.
Firma dostarcza także oryginalne części samochodowe do takich marek samochodowych jak Audi, Alfa Romeo, Lamborghini, Ferrari, Maserati, Bugatti, Chrysler, Dodge, Fiat, Harley, Jeep, Jaguar, Land Rover, Mitsubishi, Renault, Nissan, Peugeot, Rover , Subaru, Suzuki, Volvo i kilku innych.
Firma Champion słynie przede wszystkim z szerokiej gamy świec zapłonowych. Aktualnie to ponad 150 numerów referencyjnych. Ponadto w ofercie znajdziemy wycieraczki samochodowe, filtry samochodowe: oleju, kabinowe, paliwa oraz powietrza, cewki zapłonowe oraz świece żarowe dla siników wysokoprężnych.
Podstawowymi zaletami części zamiennych Champion jest ekonomia, odporność na ekstremalne warunki, wysoka jakość wykonania oraz atrakcyjne ceny. Należy również zwrócić uwagę na ich długą żywotność.