Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.I.C. | 55298 |
AIC | 55298 |
AUTOGAMMA | GA15560 |
CITRO | 6450.P7 |
CITRO | 6450P7 |
CITRO | 96079640 |
ERA | 665031 |
HITACHI AU | 132621 |
HITACHI AU | 2502621 |
MAXGEAR | 6450P7/MG |
MEATDORIA | K109075 |
METZGER | 0917177 |
METZGER | 917177 |
NRF | 342052 |
PEUGE | 6450P7 |
SIDAT | 10.9075 |
SIDAT | 109075 |
TOPRAN | 723 699 |
TOPRAN | 723699 |
VEMO | V42-79-0015 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dmuchawa to końcowa część układu klimatyzacji, bezpośrednio odpowiedzialna za wtłaczanie powietrza do kabiny. Urządzenie jest zasilane elektrycznie. Za sprawą dostarczenia prądu o natężeniu 12 V lub 24 V, w ruch zostają wprawione wentylatory o dużej mocy, które wtłaczają zassane wcześniej powietrze. Należy zaznaczyć, że w zależności od ustawień, jest to powietrze zimne lub ciepłe – obie opcje są możliwe do zrealizowania.
Zapewniające utrzymanie odpowiedniej temperatury w kabinie, dmuchawy klimatyzacji są w stanie w krótkim czasie wtłaczać duże ilości powietrza. Użytkownik ma możliwość regulowania pracy wentylatorów, decydując o sile nawiewu. Kontrola jest możliwa z dwóch poziomów – panelu środkowego w kabinie, jak i kratek nawiewu.
Ze względu na pracę na wysokich obrotach, dmuchawa klimatyzacji jest narażona na przyspieszoną eksploatację oraz uszkodzenia. Co prawda smar ogranicza siłę tarcia, jednak nie jest w stanie zredukować jej całkowicie, co ostatecznie prowadzi do zużycia łopatek. Jest to naturalna konsekwencja całkowicie poprawnego użytkowania dmuchawy klimatyzacji. Ponadto, z czasem smaru zaczyna ubywać, co zwiększa siłę tarcia. Wskazana jest zatem konserwacja dmuchawy, a zwłaszcza łopatek wentylatorów, która wydłuża żywotność tych ważnych części układu klimatyzacji. Należy również pamiętać o możliwych awariach silnika napędzającego pracę wentylatorów. W przypadku awarii którejś z części zwykle możliwa jest jej wymiana, jednak zaleca się wymianę całej dmuchawy klimatyzacji.