Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 54068 |
AIC | 54186 |
ASAM | 73437 |
ASAM | 73513 |
AUDI | 8D0 407 257 M |
AUDI | 8D0 407 257 N |
AUDI | 8D0 407 258 M |
AUDI | 8D0 407 258 N |
AUDI | N 034 790 7 |
AUDI | N 034 790 8 |
AUDI | N0347906 |
AUTEX | 912007 |
AUTEX | 912008 |
AUTEX | 912011 |
BBR | 001-10-23581 |
DAKAtec | 30001/4 |
DAKAtec | 30001/7 |
DENCKERMAN | D400001 |
DIEDERICHS | 1101610 |
FORTUNE LI | FZK015L |
FORTUNE LI | FZK015P |
FORTUNE LI | FZK016L |
FORTUNE LI | FZK016P |
IPD | 41-1002 |
IPD | 41-1003 |
IPD | 41-1006 |
KAMOKA | 9110001 |
KAWE | 8500 29866 |
LEMFO | 27658 01 |
LEMFO | 39129 01 |
METZGER | 55002118 |
METZGER | 58086402 |
METZGER | 58086501 |
METZGER | 58086602 |
MONROE | L29866 |
REINHOCH | RH08-0035 |
REINHOCH | RH08-0036 |
REINHOCH | RH08-0037 |
REINHOCH | RH08-0038 |
SIDEM | 37387 |
SKODA | N 034 790 7 |
SKODA | N 034 790 8 |
SPIDAN CHA | 57776 |
SWAG | 30 92 1481 |
TOPRAN | 116 953 |
TRISCAN | 8500 29866 |
VAICO | V10-7507 |
VW | 8D0 407 257 M |
VW | 8D0 407 257 N |
VW | 8D0 407 258 M |
VW | 8D0 407 258 N |
VW | N 034 790 7 |
VW | N 034 790 8 |
VW | N0347906 |
WILMINK | WG1795286 |
WILMINK | WG2238973 |
WILMINK | WG2248696 |
WILMINK | WG2250242 |
WILMINK | WG2323397 |
ZPY | N0347907 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Wahacz to podstawowy i zarazem kluczowy element układu zawieszenia samochodowego, który jest podzespołem eksploatacyjnym, wymagającym po jakimś czasie wymiany. Niestety stan dróg w naszym kraju nie należy do najlepszych a poszczególne elementy układu zawieszenia to jedne z najszybciej zużywających się części w aucie. To właśnie wahacze i znajdujące się w nich tuleje ulegają stosunkowo szybkiemu wyeksploatowaniu.
Wahacz to sztywny element układu zawieszenia, który podczas jazdy samochodem jest wprowadzany w cykliczny ruch obrotowy. Ponadto to podzespół, który łączy piastę koła z nadwoziem pojazdu. Na końcach wahacza umieszczone zostały tuleje metalowo-gumowe, odpowiedzialne za wytłumienie drgań przenoszonych z drogi.
Podstawowa rola wahaczy w każdym aucie sprowadza się do maksymalnej stabilizacji samochodu podczas jazdy oraz zapewnieniu tym samym jak największego komfortu podróżowania pojazdem. Jeżeli dochodzi do uszkodzenia jednego z wahaczy kierowcy nie pozostaje nic innego, jak jego najszybsza wymiana na nowy.
Uszkodzony wahacz zawieszenia nie tylko obniża komfort podróżowania. Jazda z niesprawnym wahaczem zawieszenia, poza mniejszym komfortem jazdy, wpływa także na gorszą kontrolę nad samochodem i płynność jazdy. Ponadto można tu zaobserwować efekt domino – awaria wahacza może przyspieszyć zużycie pozostałych elementów układu zawieszenia – np. końcówek drążka kierowniczego.
Kompletna wymiana wahaczy układu zawieszenia samochodowego niestety do najtańszych nie należy i potrafi nieco nadwyrężyć domowy budżet. Mimo to zawsze zaleca się wybór markowych wahaczy, dzięki czemu kierowca odzyska pierwotne cechy układu zawieszenia. Tylko takie wahacze znajdziecie na stronie naszego sklepu – iParts.pl.