Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
LUK | 624 3334 09 |
LUK | 624 3379 09 |
LUK | 624 3476 09 |
NISSA | 30001-00Q0B |
NISSA | 30001-00Q1A |
NISSA | 30001-00Q1E |
NISSA | 30001-00Q2G |
NISSA | 30001-00Q4D |
NISSA | 30001-00QA1 |
NISSA | 30001-00QA5 |
NISSA | 30001-00QAC |
NISSA | 30001-00QAD |
NISSA | 3000100Q1D |
NISSA | 3000100Q1K |
OPEL | 44 03 848 |
OPEL | 44 04 147 |
OPEL | 44 15 391 |
OPEL | 44 15 392 |
OPEL | 44 15 826 |
OPEL | 44 15 884 |
OPEL | 44 16 025 |
OPEL | 44 16 562 |
OPEL | 44 17 187 |
OPEL | 44 21 641 |
OPEL | 44 23 519 |
OPEL | 44 33 935 |
OPEL | 4416563 |
OPEL | 9112147 |
OPEL | 93181036 |
OPEL | 93181037 |
OPEL | 93183376 |
OPEL | 93183687 |
OPEL | 93188684 |
OPEL | 93198584 |
OPEL | 93198910 |
OPEL | 95507622 |
QUINTON HA | QKT2457AF |
RENAU | 77 01 473 506 |
RENAU | 77 01 473 764 |
RENAU | 77 01 475 606 |
RENAU | 77 01 475 847 |
RENAU | 77 01 475 971 |
RENAU | 77 01 476 328 |
RENAU | 77 01 477 029 |
RENAU | 77 01 477 033 |
RENAU | 77 01 477 379 |
RENAU | 77 01 478 108 |
RENAU | 77 01 478 109 |
RENAU | 77 01 478 110 |
RENAU | 77 01 478 553 |
RENAU | 77 01 478 556 |
RENAU | 77 01 479 080 |
RENAU | 77 01 479 173 |
RENAU | 7711134977 |
RENAU | 7711497160 |
RENAU | 82 00 369 837 |
RENAU | 82 00 375 199 |
RENAU | 82 01 516 550 |
SACHS | 3 000 951 318 |
SACHS | 3 000 951 382 |
SACHS | 3000 950 651 |
SACHS | 3000 951 258 |
SACHS | 3000 951 538 |
SASIC | 5104002 |
SCHAEFFLER | 6243476090 |
TRIPLEFIVE | 8660004313 |
TRIPLEFIVE | NI010171A0 |
TRIPLEFIVE | RM013291A0 |
VALEO | 826208 |
VALEO | 826307 |
VALEO | 826552 |
VALEO | 826816 |
VALEO | 948196 |
VAUXH | 44 21 641 |
VAUXH | 44 23 519 |
VAUXH | 91 11 848 |
VAUXH | 93181036 |
VAUXH | 93183687 |
VAUXH | 93184671 |
VAUXH | 93190017 |
VAUXH | 93198214 |
VAUXH | 93198480 |
VAUXH | 93198584 |
VAUXH | 93198910 |
VAUXH | 95507622 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprzęgło samochodowe to podstawowy element układu przeniesienia napędu, który pełni bardzo istotną rolę w każdym aucie. To właśnie dzięki temu podzespołowi możliwe jest zatrzymanie samochodu oraz płynna zmiana biegów dzięki przeniesieniu napędu, a konkretnie momentu obrotowego.
Sprzęgło wykorzystywane w samochodach osobowych znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów i odpowiada za rozłączenie przekładni i wału wyjściowego. Kompletny zestaw sprzęgła składa się z kilku elementów: koło zamachowe, tarcza dociskowa, tarcza cierna, sprężyna talerza i obwodowa oraz mechanizm wyciskowy i łożysko.
Pierwsze objawy zużycia sprzęgła to m.in. tak zwane "ślizganie się sprzęgła", brak reakcji pojazdu przy próbie ruszania samochodem, tzw. twardy pedał sprzęgła, szumy dochodzące z okolicy skrzyni biegów, brak możliwości włączenia konkretnego przełożenia oraz słaby przyrost prędkości mimo wzrostu obrotów silnika. Wymiana konieczna jest zazwyczaj po przejechaniu 40 tys. – 100 tys. przebiegu (wiele zależy od stylu jazdy kierowcy samochodu – agresywne ruszanie samochodem z tak zwanym piskiem opon, czy też jazda na półsprzęgle). Koszt zakupu kompletnego zestawu sprzęgła będzie wahać się od marki samochodu oraz producenta części. Do tego trzeba doliczyć jeszcze koszt robocizny mechanika.
Niestety, zużycie sprzęgła w aucie nie należy do prostych i tanich do naprawy. Kierowcy nie pozostaje nic innego jak kompletna wymiana sprzęgła na nowe. Przy wyborze najlepiej kierować się przede wszystkim wysokim poziomem jakości wykonania, co zagwarantują rzecz jasna jedynie renomowani producenci.