Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 022 906 262 BT |
AUDI | 022 906 262 CB |
AUDI | 06A 906 262 CK |
AUDI | 06D906265 |
AUDI | 06F 906 262 D |
AUDI | 06F 906 262 M |
AUDI | 06F 906 262 S |
AUDI | 06F 906 262 T |
AUDI | 06F906265 |
AUDI | 06J 906 262 C |
AUDI | 06J 906 262 J |
AUDI | 07P 906 265 |
AUDI | 1K0 998 262 E |
BOSCH AMAZ | 0258006986 |
BOSCH | 0258006986 |
CALORSTAT | LS140665 |
DELPHI | ES11104-12B1 |
FACET | 10.8245 |
FAE | 77900 |
MEATDORIA | 81656E |
METZGER | 893202 |
MOBILETRON | OS-B4181P |
PIERBURG | 7.05271.11.0 |
PORSC | 03H 906 262 G |
PORSC | 03H 906 262 P |
PORSC | 03H 906 262 Q |
PORSC | 03H 906 262 S |
PORSC | 958 606 136 01 |
PORSC | 958 606 137 00 |
PORSC | 958 606 137 01 |
PORSC | 958 606 137 10 |
PORSC | 958 606 173 00 |
SEAT | 06D 906 265 |
SEAT | 06F906262S |
SIDAT | 90266A2 |
TRISCAN | 884529029 |
VDO | A2C59513338Z |
VEMO | V10-76-0117 |
VW | 03C 906 262 BD |
VW | 06A 906 262 DS |
VW | 06B 906 262 B |
VW | 06E 906 262 E |
VW | 06F 906 262 AB |
VW | 06F 906 262 AD |
VW | 06F 906 262 G |
VW | 06F 906 262 Q |
VW | 06F 906 265 |
VW | 06J 906 262 AB |
VW | 06J 906 262 D |
VW | 1K0 998 262 EF |
AUDI
|
PORSCHE
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sonda lambda to czujnik jakości spalin, który dostarcza szczegółowych informacji do układu sterowania silnikiem, czyli do tak zwanego systemu ECU, który montuje się w każdym nowym samochodzie. Warunki pracy tego elementu trzeba uznać za dosyć ciężkie – gorące spaliny, położenie narażone na kontakt z błotem i wodą, przyczyniające się procesów korozyjnych.
Sonda lambda to element, który psuje się jak każdy inny podzespół w samochodzie. Określenie żywotności sondy jest trudne. Zależy to od wielu czynników – m.in. od jakości paliwa oraz czystości silnika spalinowego. Sonda lambda jest podatna na spaliny, dlatego im brudniejsze spaliny, tym do szybszego jej zużycia dochodzi. Z reguły przyjmuje się, że element ten wytrzymuje przebieg w przedziale 50 – 100 tys. kilometrów.
Przy usterce sondy lambda z reguły zapala się kontrolka na desce rozdzielczej. To znak, ze trzeba wybrać się do mechanika, który sprawdzi przy pomocy komputera, na czym polega awaria. Trzeba mieć jednak na uwadze, że sonda lambda często psuje się w sposób nieco ukryty dla sterowników silnika i kontrolka wówczas się nie zapala. Objawem, który wtedy nastąpi będzie jednak znaczny wzrost zużycia paliwa i spadek mocy silnika.
Sondę lambda zaleca się wymienić w wyspecjalizowanym warsztacie. Samodzielna wymiana jest możliwa, ale wymaga dużej wiedzy motoryzacyjnej i konkretnych narzędzi. Zakupu Sondy lambda można z kolei dokonać na własną rękę. Podczas zakupu warto porzucić chęć oszczędności i kupić zamiennik od jednej ze znanych i cenionych w branży firm.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.