Dodaj opinię
(26.01.2022)
Opinia wystawiona dla Regulator napięcia ERA 215987
Producent | Numery OEM |
---|
3EFFEGROUP | RBO0016 |
3EFFEGROUP | RBO0064 |
AS-PL | ARE0008 |
AS-PL | ARE0008S |
BOSCH | 0 124 315 003 |
BOSCH | 0 124 320 001 |
BOSCH | 0 124 320 002 |
BOSCH | 0 124 325 015 |
BOSCH | 0 124 325 018 |
BOSCH | 0 124 325 019 |
BOSCH | 0 124 325 022 |
BOSCH | 0 124 325 049 |
BOSCH | 0 124 325 052 |
BOSCH | 0 124 325 053 |
BOSCH | 0 124 325 122 |
BOSCH | 0 124 325 180 |
BOSCH | 0 124 325 205 |
BOSCH | 0 124 510 001 |
BOSCH | 0 124 515 022 |
BOSCH | 0 124 515 028 |
BOSCH | 0 124 515 040 |
BOSCH | 0 124 515 044 |
BOSCH | 0 124 515 046 |
BOSCH | 0 124 515 059 |
BOSCH | 0 124 515 113 |
BOSCH | 0 124 515 120 |
BOSCH | 0 124 525 020 |
BOSCH | 0 124 525 027 |
BOSCH | 0 124 525 064 |
BOSCH | 0 124 525 119 |
BOSCH | 0 124 525 125 |
BOSCH | 0 124 525 130 |
BOSCH | 0 124 615 030 |
BOSCH | 0 124 615 038 |
BOSCH | 0 124 615 040 |
BOSCH | F 00M 144 128 |
BOSCH | F 00M 144 136 |
BOSCH | F 00M 144 153 |
BOSCH | F 00M 144 154 |
BOSCH | F 00M 145 195 |
BOSCH | F 00M 145 200 |
BOSCH | F 00M 145 223 |
BOSCH | F 00M 145 225 |
BOSCH | F 00M 145 233 |
BOSCH | F 00M 145 234 |
BOSCH | F 00M 145 237 |
BOSCH | F 00M 145 238 |
BOSCH | F 00M 145 315 |
BOSCH | F 00M 145 333 |
BOSCH | F 00M 145 344 |
BOSCH | F 00M 145 353 |
BOSCH | F 00M 145 354 |
BOSCH | F 00M 145 355 |
BOSCH | F 00M 145 383 |
BOSCH | F 00M 145 891 |
BOSCH | F 00M A45 208 |
BOSCH | F 00M A45 209 |
BOSCH | F 00M A45 303 |
CASCO | CRE10101 |
CASCO | CRE10101AS |
CASCO | CRE10101ES |
CASCO | CRE10101GS |
CASCO | CRE10101OS |
CASCO | CRE10101RS |
CASCO | CRE10124 |
CASCO | CRE10124AS |
CASCO | CRE10124ES |
CASCO | CRE10124GS |
CASCO | CRE10124OS |
CASCO | CRE10124RS |
CASCO | CRE10129 |
CASCO | CRE10129AS |
CASCO | CRE10129ES |
CASCO | CRE10129GS |
CASCO | CRE10129OS |
CASCO | CRE10129RS |
ERA | 210138 |
ERA | 210167 |
ERA | 210194 |
ERA | 210231 |
ERA | 210247 |
ERA | 210256 |
ERA | 210469 |
ERA | 210481 |
ERA | 210498 |
ERA | 210632 |
ERA | 210704 |
ERA | 210707 |
ERA | 210723 |
ERA | 210847 |
ERA | 215231A |
ERA | 215231B |
ERA | 215231HQ |
ERA | 215954A |
ERA | 215954B |
ERA | 215954HQ |
ERA | IB225 |
ERA | VRB254 |
ERA | VRB271 |
GEBE | 1 6005 1 |
HC-CARGO | 139925 |
HC-CARGO | 333252 |
MOBILETRON | VR-B254 |
POWERMAX | 81116583 |
REAL | 20501101 |
REAL | 20501101BN |
REAL | 20501101OE |
REAL | 20501421 |
REAL | 20501421BN |
REAL | 20501421OE |
REAL | 20501921 |
REAL | 20501921BN |
REAL | 20501921OE |
SANDO | SRE10101 |
SANDO | SRE10101.0 |
SANDO | SRE10101.1 |
SANDO | SRE10124 |
SANDO | SRE10124.0 |
SANDO | SRE10124.1 |
SANDO | SRE10129 |
SANDO | SRE10129.0 |
SANDO | SRE10129.1 |
VW | 038 903 023 Q |
VW | 06B 903 016 D |
VW | 078 903 016 F |
WAI | IB5225 |
WAI | IB5225HD |
WAI | IB5353 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Regulator napięcia to urządzenie będące częścią układu ładowania akumulatora samochodowego. Bezpośrednio za ładowanie baterii odpowiada alternator, jednak jego prawidłowa praca byłaby mocno utrudniona bez poprawnie funkcjonującego regulatora napięcia. Zadaniem tego elementu jest kontrola napięcia generowanego przez alternator. Powinno ono być względnie stałe, w okolicach 14 – 14,4 V. Dopuszczalne są odchylenia od normy nie większe niż 0,5 V. Sprawnie działający regulator napięcia działa w ten sposób, że w zależności od zmierzonego napięcia, włącza lub wyłącza prąd wzbudzania w prądnicy.
Działanie regulatora jest niezwykle istotne, gdyż zbyt duże wahania napięcia są niebezpieczne. Jeżeli napięcie spadnie poniżej dopuszczalnego poziomu, bardzo możliwe, że dojdzie do całkowitego wyładowania akumulatora. Jeżeli natomiast napięcie jest zbyt wysokie, może dojść do uszkodzenia baterii. Możliwe jest przeciążenie, które zniszczy również inne urządzenia elektryczne, a nawet cały elektryczny układ samochodowy. Na szczęście nowoczesne pojazdy są wyposażone w system zabezpieczający, który w razie niesprawności regulatora napięcia gasi silnik. Nie jest to komfortowe dla kierowcy, jednak rozwiązanie to gwarantuje bezpieczeństwo.
Warto na bieżąco kontrolować poprawność działania regulatora napięcia. Jest to bardo proste wystarczy użyć uniwersalnego miernika lub woltomierza. W przypadku nieprawidłowego funkcjonowania urządzenia należy je jak najszybciej wymienić.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.