- Profil piasty: VW 3-loch
- Ograniczenia producenta: ZF
- Cisnienie [bar]: 90
- Długość piasty [mm]: 41
- Tryb pracy: Hydrauliczny
- Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej lub prawej strony
- Typ pompy: Pompa łopatkowa
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1J0 422 152G |
AUDI | 1J0 422 154HX |
BREMI | 50529 |
CASCO | CSP73114AS |
CAUTEX | 768482 |
FARE SA | 34847 |
FORD | 1113038 |
FORD | 98VW3A674AA |
LIZARTE | 04.11.0207 |
MAPCO | 27830 |
METALCAUCH | 50529 |
PLYOM | P768482 |
SEAT | 030 145 157 |
SEAT | 535 145 157 |
SEAT | 6N0 145 157 |
SEAT | 6N0 145 157 X |
SEAT | 6N0 422 154 A |
SKODA | 030 145 157 |
SKODA | 535 145 157 |
SKODA | 6N0 145 157 |
SKODA | 6N0 145 157 X |
SKODA | 6N0 422 154 A |
STC | T450529 |
VW | 1J0 422 152G |
VW | 1J0 422 152MX |
VW | 1J0 422 154HX |
VW | 1J0422152GX |
VW | 1J0422154AX |
VW | 1J0422154H |
VW | 6N0145157 |
VW | 6N0145157X |
VW | 6N0422154A |
VW | 7M0 145 157 AA |
VW | 7M3 145 157 |
AUDI
|
FORD
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.
Metalcaucho to hiszpańska firma założona w 1987 roku Barcelonie jako stowarzyszenie grupy małych fabryk, które wówczas zajmowały się wykonywaniem elementów z gumy, metalu oraz tworzyw sztucznych. Od momentu powstania grupy, jeszcze w latach 80-tych rozpoczął się dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa, co pozwoliło wkroczyć na rynek światowy.
Od początku przedsiębiorstwo miało na celu produkować wysokiej jakości części zamienne, które byłyby alternatywą dla części OE oferowanych przez producentów samochodów. Z biegiem czasu firma Metalcaucho objęła swoją ofertą większość popularnych marek samochodów oferowanych na rynku europejskim, dzięki czemu swoją ofertą była w stanie zaspokoić wielu konsumentów.
Metalcaucho do dziś stawia sobie za cel dostarczanie wszystkich niezbędnych części samochodowych potrzebnych w czasie eksploatacji pojazdu. Oferta przedsiębiorstwa jest niezwykle atrakcyjna i unikatowa, gdyż wiele produktów, które oferuje Metalcaucho w swojej ofercie nie posiada konkurencja. W fabrykach firmy wytwarzane są nie tylko części eksploatacyjne, ale również szeroka gama części zamiennych, dynamicznie dostosowując się do potrzeb rynku. Przedsiębiorstwo posiada własne ilustrowane katalogi, które zawierają szczegółowe opisy oraz powiązane numery OE, dzięki czemu możliwy jest prawidłowy i bezbłędny dobór potrzebnych części zamiennych.