Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASAM | 73430 |
ATI | P1002 |
ATI | P1005 |
ATI | P507 |
ATI | P508 |
AUTEX | 863056 |
AUTOMEGA | 210010610 |
BBR | 001-10-21610 |
BBR | 002-50-11709 |
BGA | PSP0100 |
BGA | PSP9601 |
BORSEHUNG | B13212 |
BOSCH | K S00 000 511 |
BOSCH | K S01 000 481 |
BUGIAD | BSP20746 |
CASCO | CSP73108GS |
CASCO | CSP73112GS |
CEVAM | 130048 |
CEVAM | 130489 |
DA SILVA | DP2189 |
DA SILVA | DP2333 |
DA SILVA | DP2636 |
DEPA | PA1002 |
DEPA | PA1005 |
DEPA | PA507 |
DEPA | PA508 |
DRI | 715.520.097 |
DRI | 715.520.149 |
DRI | 715520149 |
DYNAMATRIX | DPSP056 |
ELSTOCK | 15-0097 |
ELSTOCK | 15-0149 |
ELSTOCK | 15-0771 |
ELSTOCK | 15-1335 |
ERABENELUX | SP8489 |
ERABENELUX | SP85268 |
ESEN SKV | 10SKV166 |
FENOX | HPS00033 |
FENOX | HPS00041 |
GR | PI0130 |
GR | PI0436 |
IPD | 36-2051 |
JPG | 1145100900 |
JPG | 1145101000 |
JPG | 1145101800 |
KAMOKA | PP008 |
LAUBER | 55.0015 |
LAUBER | 55.5234 |
LAUBER | 55.9694 |
LEMFO | 25001 01 |
LENCO | SP3226 |
LENCO | SP3450 |
LIZARTE | 04.05.0110 |
LIZARTE | 04.11.0100 |
LIZARTE | 04.11.0207 |
LIZARTE | 04.94.0100 |
MAPCO | 27810 |
MAPCO | 27811 |
MAPCO | 27811/2 |
MAPCO | 27811/3 |
MAPCO | 27812 |
MAPCO | 27830 |
MAXGEAR | 48-0062 |
MAXGEAR | 48-0063 |
MEYLE | 114 631 0004 |
MEYLE | 114 631 0041 |
MSG | AU 002 |
OPTIMAL | HP-226 |
OPTIMAL | HP-450 |
OSSCA | 03688 |
OSSCA | 08071 |
OSSCA | 16320 |
PROFIT | 3040-7813 |
PROFIT | 3040-7832 |
PROFIT | 3040-7833 |
QH BENELUX | QSRPA290 |
QH BENELUX | QSRPA292 |
QH BENELUX | QSRPA489 |
QUINTON HA | QSRPA489 |
RE-EX | 504-00097 |
RE-EX | 504-00149 |
REMY | DSP015 |
REMY | DSP016 |
REMY | DSP2430 |
REMY | DSP5213 |
REMY | DSP5268 |
SANDO | SSP73108.1 |
SANDO | SSP73112.1 |
SASIC | 7076021 |
SASIC | 7076023 |
SERVOTEC | STSP5213 |
SERVOTEC | STSP5213XSET |
SERVOTEC | STSP5234 |
SERVOTEC | STSP5234XSET |
SERVOTEC | STSP5241 |
SHAFTEC | HP1656 |
SPIDAN | 53726 |
SPIDAN | 53950 |
STELLOX | 00-36292-SX |
TRISCAN | 8515 29614 |
TRISCAN | 8515 29615 |
TRW | JPR181 |
TRW | JPR908 |
TTC | 07.37.168 |
Test_Bosch | 2845 601 |
Test_Bosch | 2858 501 |
Test_Bosch | 7690 955 103 |
Test_Bosch | 7691955234 |
URW | 32-71506 |
URW | 32-71520 |
URW | 32-85512 |
VAICO | V10-0568 |
VAICO | V10-0579 |
VAICO | V10-4721 |
VW | 10SKV042 |
VW | 1J0 422 152A |
VW | 1J0 422 152M |
VW | 1J0 422 152MX |
VW | 1J0 422 154 |
VW | 1J0 422 154A |
VW | 1J0 422 154AV |
VW | 1J0 422 154AX |
VW | 1J0 422 154D |
VW | 1J0 422 154J |
VW | 1J0 422 154JV |
VW | 1J0 422 154JX |
VW | 1J0 422 154V |
VW | 1J0 422 154X |
VW | 1J0 422 155J |
VW | 2K0 422 154 |
VW | 2K0 422 154A |
VW | 5Z0 422 154 |
WAT | BAD53Z |
WAT | BVW50K |
WAT | BVW50S |
WAT | BVW51Z |
WAT | BVW53Z |
ZF PARTS | 2845 601 |
ZF PARTS | 2858 501 |
vika | 14221465001 |
vika | 44220103501 |
vika | 44220103601 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Przekładnia kierownicza to istotny element układu kierowniczego, dzięki któremu ruch kierownicy przekłada się na odpowiednie zachowanie kół. Element ten jest bezpośrednio połączony z mechanizmem zwrotniczym, przenosząc na niego ruch obrotowy, wygenerowany przez użytkownika. W dalszej kolejności ruch ten przekazywany jest na koła.
Najczęściej stosuje się dzisiaj tak zwane przekładnie zębatkowe, które jednak znajdują zastosowanie tylko w pojazdach wyposażonych w niezależne zawieszenie. Przenoszenie ruchu obrotowego odbywa się tutaj dzięki zazębianiu się kół, jednak istnieją również inne rodzaje przekładni kierowniczych. Głównie w starszych pojazdach można się spotkać z modelami ślimakowymi oraz śrubowo-kulowymi, które działają na nieco innych zasadach. W celu usprawnienia pracy przekładni oraz zwiększenia jej żywotności, koła zębate pokryte są smarem stałym. Sprawia on, że przekładnia kierownicza nie wymaga konserwacji w czasie jej użytkowania.
Ważną częścią wspomagającą pracę przekładni jest pompa wspomagania. Dzięki niej kierownica porusza się lekko, zwiększając komfort jazdy. Obecnie jest to podstawowe wyposażenie każdego pojazdu. Stosuje się zarówno pompy elektryczne, jak i hydrauliczne. Modele elektryczne mają nieznaczny wpływ na spalanie paliwa, a także zajmują niewiele miejsca, natomiast ich budowa jest mało skomplikowana, przez co są dzisiaj częściej stosowane. Hydrauliczna pompa wspomagania to urządzenie napędzane poprzez pasek klinowy. Praca pompy hydraulicznej znacząco zwiększa spalanie paliwa, co jest jej największą wadą.