Dodaj opinię
(19.06.2022)
Opinia wystawiona dla Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum PIERBURG 7.29023.04.0
(19.06.2022)
Opinia wystawiona dla Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum PIERBURG 7.29023.04.0
(21.08.2013)
Opinia wystawiona dla Pompa podciśnieniowa układu hamulcowego - pompa vacuum PIERBURG 724807170
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 5Q0 612 175 |
AUDI | 5Q0 612 181 A |
BMW | 2 283 333 |
BMW | 34 33 2 283 333 |
BMW | 34 33 4 788 762 |
BMW | 4 788 762 |
CHEVR | 13311769 |
CHEVR | 13343961 |
CHEVR | 13366262 |
CHEVR | 13376001 |
CHEVR | 95430072 |
CHEVR | 96597326 |
HELLA | 008 487-00 |
HELLA | 008 487-01 |
HELLA | 008 570-30 |
HELLA | 008 924-00 |
HELLA | 008 924-01 |
HELLA | 008 989-03 |
HELLA | 009 217-00 |
HELLA | 009 217-01 |
HELLA | 009 428-07 |
HELLA | 009 428-08 |
HELLA | 009 428-13 |
HELLA | 009 428-14 |
HELLA | 009 428-22 |
HELLA | 174 979-30 |
HELLA | 174 979-41 |
HELLA | 174 979-62 |
HELLA | 178 569-00 |
HELLA | 8TG 008 924-701 |
HELLA | 8TG 009 383-101 |
HELLA | 8TG 009 428-081 |
HELLA | 8TG 009 428-087 |
HELLA | 8TG 009 428-711 |
HELLA | 8TG 009 428-731 |
HELLA | 8TG 009 428-741 |
HELLA | 8TG 009 428-791 |
HELLA | 8TG 174 979-62 |
HELLA | 8TG 178 569-01 |
HELLA | 934 124-01 |
HELLA | 934 533-00 |
OPEL | 05 45 166 |
OPEL | 05 45 167 |
OPEL | 05 45 215 |
OPEL | 05 45 216 |
OPEL | 05 45 232 |
OPEL | 05 45 293 |
OPEL | 13357186 |
OPEL | 13366262 |
OPEL | 13390008 |
OPEL | 13398752 |
OPEL | 13433207 |
OPEL | 95073599 |
RENAU | 14 65 059 02R |
RENAU | 82 00 271 911 |
S.I.D.A.T | 89.288 |
SKODA | 5Q0 612 175 |
SKODA | 5Q0 612 181 A |
SMART | 453 430 02 32 |
SMART | A 453 430 02 32 |
SUBAR | 26110XA00A |
SUBAR | 26110XA00A9E |
SUBAR | 26110XA02A |
SUBAR | 26110XA02A9E |
VAUXH | 05 45 166 |
VAUXH | 05 45 167 |
VAUXH | 05 45 215 |
VAUXH | 05 45 216 |
VAUXH | 05 45 232 |
VAUXH | 05 45 293 |
VAUXH | 13357186 |
VAUXH | 13366262 |
VAUXH | 13390008 |
VAUXH | 13398752 |
VAUXH | 13433207 |
VAUXH | 95073599 |
VEMO | V20-91-0001 |
VEMO | V40-91-0006 |
VEMO | V51-91-0001 |
VEMO | V51-91-0008 |
VOLVO | 30616992 |
VOLVO | 30630398 |
VOLVO | 30793053 |
VOLVO | 30884444 |
VOLVO | 31201707 |
VOLVO | 31317445 |
VOLVO | 31317530 |
VOLVO | 8633630 |
VOLVO | 8672410 |
VW | 5Q0 612 175 |
VW | 5Q0 612 181 A |
WE PARTS | 371130197 |
WILMINK | WG1889605 |
ALPINE
|
AUDI
|
BMW
|
CHEVROLET
|
OPEL
|
RENAULT
|
SKODA
|
SMART
|
SUBARU
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pompa vacuum to inaczej pompa próżniowa, zwana również podciśnieniową. Jak nietrudno się domyślić, zadaniem tego urządzenia jest wytwarzanie podciśnienia. Obecnie pompy próżniowe montuje się w samochodach z silnikiem wysokoprężnym, natomiast bardzo rzadko pojawiają się w autach benzynowych.
Silniki benzynowe są sterowane w zupełnie inny sposób niż silniki wysokoprężne. W przypadku tych pierwszych obrotami kieruje przepustnica, która odchyla się pod kątem odpowiadającym sile, z jaką wciskany jest pedał gazu. Ze względu na tego typu konstrukcję, podciśnienie zawsze utrzymuje się na dostatecznym poziomie. Inaczej jest w przypadku silników wysokoprężnych, w których obroty silnika są zależne od ilości przepływu paliwa. W przypadku takich konstrukcji pompa vacuum jest niezbędna.
Pompa próżniowa ma wiele zadań, do których należy między innymi wzmocnienie pracy hamulców. Konkretnie chodzi tutaj o wytworzenie różnicy ciśnień, dzięki której możliwe jest prawidłowe funkcjonowanie serwa hamulcowego. Ponadto, pompa podciśnieniowa wspiera sterowanie częściami osprzętu silnikowego. Jej praca jest zwykle niezbędna dla poprawnego działania turbosprężarki czy też zaworu EGR.
Awarie pompy próżniowej to najczęściej nieszczelności, będące konsekwencją wystąpienia korozji, czy też uszkodzenia mechanicznego. Ponadto, może dojść do uszkodzenia urządzenia wskutek niedostatecznego smarowania. W przypadku zaburzenia pracy pompy próżniowej wartość podciśnienia osiąga niepożądane parametry. Zauważalnymi objawami awarii są: niewydajna praca hamulców, zwiększenie spalania oraz spadek mocy silnika.
Pierburg to hiszpańskie przedsiębiorstwo motoryzacyjne, zajmujące się produkcją szerokiej gamy części samochodowych. Od początku istnienia firmy podstawę działalności stanowiła produkcja gaźników. Do dziś jest to ważny obszar działalności przedsiębiorstwa. W fabrykach firmy Pierburg powstają zarówno gaźniki przeznaczone do samochodów, jak i motocykli. Dzisiaj do flagowych produktów marki dołączyły również wszelkiego rodzaju zawory kontrolne oraz czujniki ograniczające emisję spalin. W ofercie znajduje się między innymi czujnik temperatury spalin. Ważną część asortymentu marki Pierburg stanowią części układu wydechowego, takie, jak: sonda lambda, rura wydechowa czy zawór egr – również zaliczany do elementów kontrolujących poziom emisji spalin.
Ponadto, oferta firmy Pierburg obejmuje również elementy niezbędne dla poprawnej pracy silnika oraz układu chłodzenia. W asortymencie pojawiają się kolektory ssące oraz pompy: oleju, wody i powietrza wtórnego. Producent oferuje również rozmaite przewody, w tym przewody paliwowe.
Pierburg to firma motoryzacyjna, która pod względem zasięgu działalności może się równać z największymi podmiotami działającymi w branży. Główna siedziba przedsiębiorstwa mieści się w Hiszpanii, jednak jej oddziały są rozlokowane na kilku kontynentach. Produkcja odbywa się głównie w Europie, jednak firma jest obecna również w Ameryce Południowej i Północnej, a także w Azji. Poza fabrykami firma Pierburg dysponuje również własnymi laboratoriami badawczymi, w których analizuje jakość produktów, nieustannie starając się wprowadzić ją na wyższy poziom.