Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 1J0 411 327A |
AUDI | 1J0411327A |
AUDI | 8E0 505 465C |
AUDI | 8E0 505 465D |
AUDI | 8E0505465C |
AUDI | 8E0505465D |
FEBI | 36646 |
FEBI | FE36646 |
FORTUNE LI | FZ90467 |
IMPERGOM | 37251 |
METALCAUCH | 44460 |
SEAT | 1J0 411 327A |
SEAT | 1J0411327A |
SEAT | 8E0 505 465C |
SEAT | 8E0 505 465D |
SEAT | 8E0505465C |
SEAT | 8E0505465D |
SEAT | PXO 735794 |
SKODA | 1J0 411 327A |
SKODA | 1J0411327A |
SKODA | 8E0 505 465C |
SKODA | 8E0 505 465D |
SKODA | 8E0505465C |
SKODA | 8E0505465D |
SWAG | 30 93 6646 |
TOPRAN | 110 763 |
VW | 1J0 411 327A |
VW | 1J0411327A |
VW | 8E0 505 465C |
VW | 8E0 505 465D |
VW | 8E0505465C |
VW | 8E0505465D |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Tedgum to polska firma powstała w 1993 roku w Rudzie Śląskiej. Początkowo celem była dystrybucja i sprzedaż części samochodowych, jednak dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo samodzielnie zaczęło produkować komponenty gumowe i metalowo-gumowe.
Dziś Tedegum to jeden z wiodących producentów tulei wahaczy, poduszek silnika, odbojników amortyzatorów, osłon przekładni i przegubów oraz innych wyrobów gumowych. Tedegum to także dostawca wszelkiego rodzaju rozwiązań gumowych, metalowych czy poliuretanowych dla branży budownictwa, rolnictwa, górnictwa, przemysłu morskiego i wielu innych. Firma współpracuje z dostawcami, którzy na bazie odpowiednich surowców są w stanie wykonać materiał z gumy i poliuretanu spełniający określone wymagania i normy. Dzięki temu linia produktów Tedgum poprawia konstrukcję elementów OE, a zamienniki służą dłużej niż produkty oryginalne.
Części wytwarzane przez zakład Tedgum przeznaczone są głównie do samochodów osobowych produkcji europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. Znaczna część w asortymencie firmy to produkty skierowana do posiadaczy pojazdów zabytkowych i nietypowych. Firma zajmuje się także projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju serii komponentów na zamówienie indywidualne.