Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | P42384 |
A.B.S. | 270356 |
AKRON-MALÒ | 15800 |
ALFA | 60808557 |
APLUS | 15953AP |
AYD OE | 7204842 |
Aslyx | AS200942 |
BORG BECK | BSK6095K |
CAUTEX | 751463 |
CF GOMMA | 3202 |
CF GOMMA | 3308 |
CF GOMMA | 8509600 |
DELPHI | TD448W |
DYS | 7524129 |
ETS | 5SR038 |
FAG | 819005610 |
FAI | SS7948K |
FAST | FT18046 |
FEBI | 12063 |
FIAT | 60808557 |
FIAT | 7601646 |
FIAT | 7760424 |
FIRST LINE | FSK6095K |
GOOM | SS0120 |
HUTCHINSON | 590066 |
IMPERGOM | 28160 |
KAGER | 860191 |
KAMOKA | 8800337 |
KAWE | 850015828 |
KRAFT AUTO | 4233152 |
LANCIA | 7601646 |
LANCIA | 7760424 |
MAG | 030607010135 |
MAG | 30607010135 |
METALCAUCH | 2741 |
MEYLE | 7146150015 |
MONROE | L15828 |
MOOG | AL-SB-2196 |
MOOG | ALSB2391 |
MOOG | FISB6627 |
OCAP | 1215335 |
OCAP | 1215360 |
OPTIMAL | F8-5094 |
PLYOM | P751463 |
QUINTON HA | EMB1969 |
RAPRO | R52044 |
RUV | 985816 |
SASIC | 9001728 |
SIDEM | 835806 |
SIDEM | 875801 |
SKF | VKDS352020 |
SPIDAN CHA | 410043 |
SPIDAN | 410374 |
STC | T402741 |
STELLOX | 7900499SX |
SWAG | 70 61 0010 |
SWAG | 70610010 |
TALOSA | 6502192 |
TEDGUM | 212841 |
TEDGUM | 515238 |
TRISCAN | 850015828 |
Technika | RS17080 |
UNIGOM | 390175 |
VEMA | 54022 |
WILMINK | WG2035927 |
WILMINK | WG2041189 |
WILMINK | WG2243084 |
WTI automo | A834593 |
YTT | Y5614 |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.