Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 03.9901-5802.2 |
FEBI | 26461 |
SWAG | 30 92 6461 |
ABARTH
|
AC
|
ACURA
|
ALFA ROMEO
|
ALPINA
|
ALPINE
|
APRILIA
|
ARO
|
ASIA MOTORS
|
ASTON MARTIN
|
AUDI
|
AUSTIN
|
AUSTIN-HEALEY
|
AUTO UNION
|
AUTOBIANCHI
|
BEDFORD
|
BENELLI
|
BENTLEY
|
BMW
|
BOND
|
BORGWARD
|
BUELL
|
BUICK
|
CADILLAC
|
CAGIVA
|
CHERY
|
CHEVROLET
|
CHRYSLER
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAELIM
|
DAEWOO
|
DAF
|
DAIHATSU
|
DAIMLER
|
DE LOREAN
|
DE TOMASO
|
DERBI
|
DODGE
|
DR
|
DS
|
DUCATI
|
FERRARI
|
FIAT
|
FISKER
|
FORD
|
FORD USA
|
FSO
|
GAZ
|
GEELY
|
GEO
|
GILERA
|
GMC
|
HARLEY-DAVIDSON
|
HONDA
|
HUMMER
|
HYOSUNG
|
HYUNDAI
|
INFINITI
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
ITALJET
|
IVECO
|
JAGUAR
|
JEEP
|
KAWASAKI
|
KIA
|
KTM
|
KYMCO
|
LADA
|
LAMBORGHINI
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
LANDWIND (JMC)
|
LAVERDA MOTORCYCLES
|
LDV
|
LEXUS
|
LINCOLN
|
LOTUS
|
LTI
|
MALAGUTI
|
MASERATI
|
MAZDA
|
MEGA
|
MERCEDES-BENZ
|
MERCURY
|
METROCAB
|
MG
|
MINI
|
MITSUBISHI
|
MORGAN
|
MORRIS
|
MOSKVICH
|
MOTO GUZZI
|
MZ
|
NISSAN
|
NSU
|
OLTCIT
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PGO MOTORCYCLES
|
PIAGGIO
|
PLYMOUTH
|
PONTIAC
|
PORSCHE
|
PROTON
|
RELIANT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
ROVER
|
SAAB
|
SACHS
|
SEAT
|
SKODA
|
SMART
|
SPYKER
|
SSANGYONG
|
SUBARU
|
SUZUKI
|
TALBOT
|
TATA
|
TESLA
|
THINK
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
TVR
|
UAZ
|
VAUXHALL
|
VESPA
|
VOLVO
|
VW
|
WOLSELEY
|
YAMAHA
|
YUGO
|
ZASTAVA
|
ZAZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Płyn hamulcowy należy do najważniejszych płynów wykorzystywanych w układach samochodowych. Wypełnia on hydrauliczny układ hamulcowy, w którym odpowiada za przekazanie ciśnienia hydraulicznego z pompy na zaciski czy też cylinderki. W nowoczesnych samochodach z systemem ESP, płyn hamulcowy jest równie istotny, jak w starszych modelach pojazdów wyposażonych w tradycyjne pompy.
Wyróżnia się 3 rodzaje płynów hamulcowych, określanych jako: DOT 3, DOT 4 i DOT 5. Kategorie te stworzono poprzez kryterium parametrów i przeznaczenia płynów hamulcowych. Płyny DOT 3 mają stosunkowo niską temperaturę wrzenia(minimum 205 st. C) oraz przeznaczone są głównie do pojazdów, których system hamulcowy nie jest zbyt mocno obciążany. Wyższe wymagania spełniają płyny hamulcowe DOT 4, których minimalna temperatura wrzenia to 230 st. C i sprawdzają się również przy większych obciążeniach. Natomiast płyny DOT 5 to zaawansowane preparaty przeznaczone głównie do pojazdów sportowych, gdyż radą sobie z największymi obciążeniami, a ich temperatura wrzenia to minimum 260 st. C.
Poza płynami z kategorii DOT 5, wszystkie pozostałe wykazują właściwości higroskopijne, co oznacza pochłanianie wody z otoczenia. W efekcie dochodzi do rozcieńczania płynu hamulcowego, co pozbawia go pierwotnych właściwości i spadku temperatury wrzenia. Niestety nie da się tego uniknąć, dlatego konieczna jest regularna wymiana płynu hamulcowego. Zaleca się, aby wykonywać ją co najmniej co 60 tys. kilometrów, jednak wielu specjalistów wskazuje, iż wskazane jest to nawet nieco szybciej.
Meyle to niezależny producent części samochodowych do niemal wszystkich układów. Trudno wskazać flagowe produkty marki, za sprawą bogactwa oferty i równomiernej staranności podczas produkcji każdego podzespołu. Niewątpliwie wśród fachowców wysoko cenione są układy hamulcowe Meyle, a także elementy układu kierowniczego i zawieszenia.
W ofercie firmy Meyle klient znajdzie również szeroki wybór filtrów samochodowych, a także elementów gumowych, czujników elektrycznych, tłumików czy też systemów chłodzenia. Przedsiębiorstwo dysponuje ponad 24 tysiącami referencji, co dowodzi, że oferta rzeczywiście jest niezwykle bogata. Meyle to firma produkcyjna która zajmuje się również produkcją części samochodowych, co czyni ją kompleksowym przedsiębiorstwem motoryzacyjnym. Projektowanie oraz produkcja w rękach jednej firmy przekłada się na jakość produktów, która zdaniem firmy, jak i klientów, zasługuje na docenienie.
Meyle to marka, która różnicuje ofertę poprzez kryterium jakości produktów, nie ukrywając tego przed klientami. Dlatego też w asortymencie firmy Meyle pojawiają się tanie części zamienne, jak i produkty z wyższych kategorii cenowych. Tańsze produkty wykonywane są na wzór podzespołów oryginalnych, natomiast drogie części to ich udoskonalone wersje. Meyle dysponuje własnymi laboratoriami badawczymi, w których inżynierowie nieustannie analizują części montowane przez producentów samochodowych, aby następnie znaleźć sposób na ich ulepszenie. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że Meyle również jest dostawcą części samochodowych do pierwszego montażu.