Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 15008200 |
AJUSA | 15107000 |
BGA | OS0319 |
BGA | OS6389 |
CORTECO | 085038 |
CORTECO | 12011839 |
CORTECO | 12011839B |
CORTECO | 12019621B |
CORTECO | 20019850B |
FIAT | 40 004 400 |
FIAT | 40004400 |
FIAT | 55 196 124 |
FIAT | 55 196 125 |
FIAT | 55196124 |
FIAT | 55196125 |
FIAT | 60 805 718 |
FIAT | 60 809 849 |
FIAT | 60805718 |
FIAT | 60809849 |
FIAT | 71 753 052 |
FIAT | 71753052 |
GLASER | 76063 |
GOETM | 50-307046-70 |
GOETM | 50-307244-70 |
GOETM | 50-319030-00 |
OPEL | 6 14 967 |
OPEL | 93 178 530 |
PAYEN | NA5053 |
PAYEN | NF 5053 |
PAYEN | NF 871 |
PAYEN | NF818 |
REINZ | 80-17539-50 |
REINZ | 81-17539-50 |
RENAU | 77 00 747 291 |
RENAU | 77 00 749 395 |
SAAB | 93 178 530 |
SUZUK | 12746-79J50 |
ALFA ROMEO
|
AUTOBIANCHI
|
CHEVROLET
|
CITROËN
|
DACIA
|
DAEWOO
|
DODGE
|
FIAT
|
FSO
|
HYUNDAI
|
LANCIA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
RENAULT
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mechanizm różnicowy, czyli podstawowy mechanizm odpowiedzialny za obracanie się kół zamontowanych na tej samej osi niezależnie od siebie.
Mechanizm różnicowy w swojej najbardziej podstawowej postaci składa się z dwóch połówek osi z kołem zębatym na każdym końcu, połączonych ze sobą trzecim kołem zębatym tworzącym trzy boki kwadratu. Jest to zwykle uzupełniane czwartym zsabiegiem dla zwiększenia siły, uzupełniając kwadrat.
Samochodowy mechanizm różnicowy jest przeznaczony do napędzania pary kół, jednocześnie umożliwiając im obracanie się z różnymi prędkościami. W pojazdach bez mechanizmu różnicowego, takich jak gokarty, oba koła napędowe są zmuszone do obracania się z tą samą prędkością, zwykle na wspólnej osi napędzanej prostym mechanizmem napędu łańcuchowego.
Samochodowy mechanizm różnicowy jest przeznaczony do napędzania pary kół, jednocześnie umożliwiając im obracanie się z różnymi prędkościami. W pojazdach bez mechanizmu różnicowego, takich jak gokarty, oba koła napędowe są zmuszone do obracania się z tą samą prędkością, zwykle na wspólnej osi napędzanej prostym mechanizmem napędu łańcuchowego.
Blokowany mechanizm różnicowy to wariant spotykany w niektórych pojazdach, głównie tych, które jeżdżą w terenie. Zasadniczo jest to otwarty mechanizm różnicowy z możliwością zablokowania w celu utworzenia osi stałej zamiast niezależnej. Może się to odbywać ręcznie lub elektronicznie, w zależności od technologii w pojeździe.
Istnieją także mechanizmy LSD łączące zalety otwartych i zablokowanych mechanizmów różnicowych w bardziej skomplikowanym systemie. Istnieją dwie kategorie, które wykorzystują różne formy oporu, aby osiągnąć ten sam efekt.