- Długość [mm]: 963
- Szerokość [mm]: 14,2
- Ilość żeber: 4
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60551888 |
ALFA | 71739623 |
ALFA | 71749423 |
BOSCH | 1987947808 |
BOSCH | 1987947809 |
BOSCH | 9105240954 |
BOSCH | 9105240962 |
CITRO | 91508762 |
CITRO | 96001123 |
CONTI | 4PK962 |
DAYCO | 4PK960 |
DAYCO | 4PK962 |
FERODO | 960PK4 |
FIAT | 46411595 |
FIAT | 46456894 |
FIAT | 46537099 |
FIAT | 46542302 |
FIAT | 7644376 |
FIAT | 7644875 |
FIAT | 7644876 |
FIAT | 7758972 |
FIAT | 7765718 |
FORD | 6534254 |
FORD | 6534255 |
FORD | 91TF6C301B1C |
FORD | 91TF6C301B2C |
GATES | 48362 |
GATES | 4PK963 |
GB1 | ADU7786 |
HUTCHINSON | 954K4 |
HUTCHINSON | 962K4 |
HYUNDAI | 23127-33300 |
HYUNDAI | 97713-33340 |
ISUZU | 8-94382-106-0 |
KIA | 0K2AA15908 |
KIA | B3C7-15-909C |
KLEBER | 954K4 |
KLEBER | 962K4 |
LANCIA | 46456894 |
LANCIA | 46537099 |
LANCIA | 46542302 |
LANCIA | 7644875 |
LUCAS_ENGI | KIB963 |
MAZDA | B3C7-15-909C |
MAZDA | B3J215909 |
MOPR | MMR4963 |
Motorcraft | EJG962 |
NISSA | 11720-D4001 |
NISSA | 11920-F6501 |
OPEL | 1340603 |
OPEL | 94382106 |
OPTI | 4PK962 |
OPTI | 954PK4 |
OPTI | 962PK4 |
OPTI | 966PK4 |
PEUGE | 6455-B2 |
QUINTON HA | QBR4963 |
RENAU | 7700861467 |
ROULUNDS | 4K0954 |
ROULUNDS | 4K0962 |
ROVER | ADU7786 |
ROVER | GFB80966 |
ROVER | GMB40966 |
SUBAR | 73013TA070 |
UNIPART | GFB80966 |
UNIPART | GMB40960 |
UNIPART | GMB40966 |
VAUXH | 94382106 |
ALFA ROMEO
|
AUSTIN
|
CITROËN
|
FIAT
|
HYUNDAI
|
ISUZU
|
KIA
|
LANCIA
|
MAZDA
|
MG
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
ROVER
|
SUBARU
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.