Dodaj opinię
(27.02.2023)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 821
(28.12.2022)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 947 880
(14.11.2021)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 948 336
(31.07.2021)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1 987 948 304
(03.09.2018)
Opinia wystawiona dla Pasek klinowy wielorowkowy BOSCH 1987947894
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 60543218 |
AUSTI | GFB 375 |
BOSCH | 4 PK 872 |
BOSCH | 4 PK 873 |
BOSCH | 4 PK 874 |
BOSCH | 4 PK 876 |
BOSCH | 4 PK 877 |
BOSCH | 4 PK 878 |
CHRYS | 04668 380AC |
CHRYS | 4668 380AC |
CONTI | 4 PK 875 |
CONTI | 4PK870 |
CONTI | 6748174736 |
DAYCO | 4 PK 875 |
DAYCO | 4 PK 880 |
DODGE | 04668 380AC |
DODGE | 04668 380AE |
DODGE | 25212 23000 |
DODGE | 4668 380AC |
DODGE | 4668 380AE |
GATES | 4 PK 878 |
GATES | 48355 |
HONDA | 31110-P2T-003 |
HONDA | 31110-P30-004 |
HONDA | 38920-P08-004 |
HONDA | 38920-PM3-003 |
HONDA | 38920-PM5-A11 |
HONDA | 38920-PM5-A12 |
HONDA | 38920-PO8-003 |
HONDA | 38920-PO8-004 |
HONDA | 56992-P2T-003 |
HONDA | 56992-P30-003 |
HONDA | 56992-P30-004 |
HONDA | 56992-PO3-004 |
HYUNDAI | 25212 21200 |
HYUNDAI | 25212 21220 |
HYUNDAI | 25212 23000 |
HYUNDAI | 25212 23020 |
HYUNDAI | 25212 24320 |
HYUNDAI | 25212 24350 |
HYUNDAI | 97713 22000 |
KIA | 0K552 15909 |
KIA | 25212 23000 |
KIA | 25212 24350 |
KIA | B3C71 8381B |
KIA | MB3C7 18381B |
LEXUS | 90080 91088 |
LEXUS | 9008091212 |
LEXUS | 99364 20880 |
LEXUS | 99364 90880 |
LEXUS | 99364-20880-8P |
LEXUS | 9936430880 |
MAZDA | 38920 PM3 003 |
MAZDA | 38920 PM3 003B |
MAZDA | B3C7 18 381A9C |
MAZDA | B3C7 18 381B9F |
MAZDA | B3C7-18-381 |
MAZDA | B3C7-18-381B |
MAZDA | B3C7-18-381X |
MAZDA | B3P5-15-908 |
MAZDA | F808 15 3819 C |
MAZDA | F808-15-381 |
MAZDA | F808-15-381X |
MITSUBISHI | MD106658 |
MITSUBISHI | MD117358 |
NISSA | 11920 30R10 |
NISSA | 11920 30R12 |
PROTO | MD069671 |
PROTO | MD106658 |
PROTO | PW502943 |
PROTO | PW510580 |
QUINTON HA | QBR 4875 |
ROVER | GFB 375 |
SUBAR | 90916 02693 |
TATA | 2790 2311 63 07 |
TOYOT | 90080 91088 |
TOYOT | 90080 91212 |
TOYOT | 90916 02268 |
TOYOT | 90916 02365 |
TOYOT | 90916 02693 |
TOYOT | 99364 20870 |
TOYOT | 99364 20880 |
TOYOT | 99364 30880 |
TOYOT | 99364 80880 |
TOYOT | 99364 90880 |
TOYOT | 99364208808P |
ALFA ROMEO
|
CHRYSLER
|
HONDA
|
HYUNDAI
|
KIA
|
LEXUS
|
MAZDA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
PROTON
|
ROVER
|
SUBARU
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.