Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 11928 02 103 |
AUSTI | GCB 10914 |
AUSTI | GFB 101 |
BEDFO | 88 35 406 |
BLMC | GFB 101 |
BUESS | 720 500 125 |
CITRO | 5749 22 |
CITRO | 5750 63 |
CITRO | 91 50 694 980 |
CITRO | 91 506 949 |
CITRO | 91 536 700 |
COMME | 12 183 09 |
DAF | 225263 |
DAIHA | 99521 00919 000 |
DAIHA | 99521 00929 000 |
DAIHA | 99521 10929 000 |
DAIHA | 99521 50919 000 |
DODGE | 01733893 |
DODGE | 02658793 |
DODGE | 1 733 893 |
DODGE | 2 658 793 |
FERRA | 260 469 A |
FIAT | 4279749 |
FIAT | 4619689 |
FIAT | 4619691 |
FIAT | 4624734 |
FIAT | 4758123 |
FIAT | 5882989 |
FIAT | 7303004 |
FIAT | 915 3670 08 |
FIAT | 9150694980 |
FIAT | 9153670 |
FIAT | 9153670080 |
FIAT | K9150694980 |
FIAT | K9153670080 |
FORD | 2400E 8A602A |
FORD | 6156360 |
FORD | 85BB 6C301 AA |
FORD | 85HF 8A615 DA |
GUTBR | 0075 313 |
HANOH | 971 180 071 |
HONDA | 31110 PA0 0040 |
HONDA | 31110-657-010 |
HONDA | 31110-657-013 |
HONDA | 31110-PA0-003 |
HONDA | 31110-PA0-004 |
HONDA | 56992 PA6 0030 |
HONDA | 56992-PA6-003 |
HONDA | 56992-PA6-004 |
IH | 715F 2890 AAA |
IVECO | 98462373 |
LANCIA | 4279749 |
LANCIA | 4619689 |
LANCIA | 4619691 |
LANCIA | 4624734 |
LANCIA | 4758123 |
LANCIA | 5882989 |
LANCIA | 7303004 |
LANCIA | 9153670 |
LANCIA | 915367008 |
LANCIA | 9153670080 |
LANCIA | K9153670080 |
MAN | 06 58072 1181 |
MAZDA | M236-13-671 |
MAZDA | M236-13-715 |
MAZDA | N236-13-715A |
MERCE | 000 997 71 92 |
MERCE | 000 997 83 92 |
MERCE | A 000 997 71 92 |
MERCE | A 000 997 83 92 |
MORRI | GFB 101 |
OPEL | 1340622 |
OPEL | 1340709 |
OPEL | 1340729 |
OPEL | 90169080 |
OPEL | 90353137 |
OPEL | 90442073 |
OPEL | 90502286 |
OPEL | 95 03 54 |
PEUGE | 5749 22 |
PEUGE | 5750 63 |
PEUGE | 91 506 949 |
PEUGE | 91 536 700 |
PEUGE | 9150 694 980 |
PLYMOUTH | 1 617 781 |
ROLLS | UE 34569 |
ROVER | GCB 10914 |
SAVIE | 00 23 255 097 |
SAVIE | 77 01 018 003 |
SKODA | 942 092 509 |
SUBAR | 80911 0310 |
SUZUK | 17521-74000 |
SUZUK | 99521-10929 |
TALBO | 5750 63 |
VAUXH | 90353137 |
VAUXH | 90442073 |
VAUXH | 90502286 |
VOLVO | 958307 |
VOLVO | 958352 |
VOLVO | 966965 |
VOLVO | 973982 |
VW | 028 903 137 |
CITROËN
|
FIAT
|
FSO
|
LANCIA
|
MAN
|
MITSUBISHI
|
MORRIS
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
ROVER
|
SUBARU
|
VAUXHALL
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Hart to polska firma, działająca w branży motoryzacyjnej od ponad 30 lat. Pierwsze kroki na rynku stawiała w 1990 roku, wprowadzając do sprzedaży kilka produktów. Dzisiaj oferta przedsiębiorstwa jest już w zasadzie kompletna. Znajduje się w niej niemal 500 tys. pozycji, co czyni firmę Hart jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w tej części Europy.
Oferowane przez Hart części zamienne to elementy z wielu kategorii. Dobre opinie zbierają między innymi elementy układu napędowego oraz hamulcowego. Firma posiada też szeroką ofertę w zakresie części zawieszenia, układu kierowniczego, czy elektroniki samochodowej. Warto wspomnieć również o akcesoriach Hart. Liczne akcesoria do poszczególnych układów to śruby, zaciski, zawory i wiele więcej. Wszystko to produkty wysokiej jakości, wielokrotnie testowane pod kątem sprawności i bezpieczeństwa działania.
Hart to dystrybutor, który działa pod wieloma markami. Jest to cecha wyróżniająca, rzadka w przypadku dystrybutorów. Wynika z faktu, że części Hart jest bardzo wiele i są różnorodne. Poza częściami zamiennymi i akcesoriami Hart to też eksploatacyjne płyny samochodowe i wyposażenie warsztatu. Firma kieruje swoją ofertę do właścicieli i mechaników samochodów oraz motocykli.