- Ilość montowana w aucie: 2
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z prawej
- Lokalizacja w aucie: Oś przednia, z lewej strony
- Pręt/Rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
- Długość [mm]: 105
- Średnica stabilizatora [mm]: 23
- Materiał: Tworzywo sztuczne
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21717 |
A.B.S. | 260144 |
A.B.S. | 260737 |
AKRON-MALÒ | 174125 |
ASHUKI | 102-417A |
AUTOMEGA | 3041103151J0H |
BENDIX | 042497B |
BORG BECK | BDL6590 |
BUGIAD | BSP20362 |
CAUTEX | 461164 |
CORTECO | 49399182 |
DEEZA | VW-P115 |
DELPHI | TC1454 |
FAG | 818 0187 10 |
FAG | 818 0217 10 |
FAI | SS5462 |
FEBI | 221351 |
FEBI | 280017 |
FEBI | 28579 |
FEBI | 36665 |
FEBI | 36667 |
FIRST LINE | FDL6590 |
FLENNOR | FL0957-H |
FORMPART | 2908005 |
FORMPART | 2908036 |
FORTUNE LI | FZ7780 |
GSP | 510068 |
IMPERGOM | 37502 |
JPG | 1140401600 |
JPG | 1140401609 |
KAGER | 85-0176 |
KAMOKA | 9963461 |
LEMFO | 21699 |
LEMFO | 21699 02 |
LEMFO | 21699 03 |
LEMFO | 38181 01 |
LUOS | 730093 |
MAPCO | 49867 |
METZGER | 6-503M |
METZGER | 83005018 |
MONROE | L29611 |
MONROE | L29673 |
MOOG | VO-LS-540840 |
MOOG | VO-LS-7327 |
NK | 5112315 |
NK | 5114761 |
OCAP | 0501453 |
OPTIMAL | G7-1068 |
PEX | 12.05.464 |
QUINTON HA | QLS3492S |
RIW | VW4011 |
RTS | 97-90916 |
RUV | 915745 |
RUV | 925400 |
SASIC | 9005093 |
SBS | 19145112315 |
SEAT | 1J0 411 315 H |
SIDEM | 63468 |
SKF | VKDS 341001 |
SKF | VKDS 341010 |
SKODA | 1J0 411 315 H |
SPIDAN | 46009 |
SWAG | 30 92 8579 |
SWAG | 30 93 6665 |
SWAG | 30 93 6667 |
TOPRAN | 110 735 |
TRISCAN | 8500 29611 |
TRISCAN | 8500 29673 |
TRW | JTS387 |
TRW | JTS396 |
VAICO | V10-0648 |
VAICO | V10-7170 |
VAICO | V10-7170-1 |
VW FAW | 1J0 411 315 H |
VW FAW | 1J0 411 315 K |
VW FAW | 1JD 411 315 |
VW SVW | 1JD 411 315 |
VW | 1J0 411 315 H |
VW | 1J0 411 315 K |
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.