Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260997 |
ASHIKA | 106-01-163 |
AUTOMEGA | 110121910 |
BGA | LS9534 |
BIRTH | BX0204 |
BLUEPRINT | ADN185115 |
BORG BECK | BDL7303 |
BSG | BSG 75-310-078 |
CAUTEX | 769627 |
COMLINE | CSL7289 |
CORTECO | 49105004 |
DELPHI | TC2415 |
DT SPARE P | 6.14058 |
FAG | 818 0492 10 |
FAG | 818049210 |
FAI | SS7642 |
FEBI | 42578 |
FEBI | 44428 |
FIRST LINE | FDL7303 |
FLENNOR | FL10353-H |
FLENNOR | FL10353H |
FORTUNE LI | FZ7283 |
HBJAKOPART | J4891052 |
IMPERGOM | 31804 |
JAPANPAR | SI-163 |
JAPANPAR | SI163 |
JAPKO | 106163 |
KAGER | 85-0876 |
KAGER | 850876 |
KAVO PARTS | SLS-6631 |
KAVO PARTS | SLS6631 |
KAWE | 8500 24619 |
KAWE | 850024619 |
LEMFO | 35433 01 |
LEMFO | 3543301 |
MAG | 301191625170 |
MAPCO | 59161/2HPS |
MAPCO | 591612HPS |
MAPCO | 59161HPS |
MEYLE | 616 060 0021/HD |
MEYLE | 6160600021HD |
MGA | SA5604 |
MONROE | L24619 |
MOOG | OP-LS-12602 |
MOOG | OPLS12602 |
MOTAQUIP | LVSL1424 |
NISSA | 56261 00Q0B |
NK | 5113627 |
OCAP | 0508881 |
OCAP | 508881 |
OPEL | 44 20 954 |
OPEL | 93168675 |
OPTIMAL | G7-1600 |
OPTIMAL | G71600 |
PATRON | PS4373 |
PEMEBLA | JAPSI-163 |
QUINTON HA | QLS3937S |
RENAU | 55 11 000 20R |
RTS | 97-04603 |
RTS | 9704603 |
RUV | 925539 |
SASIC | 2304040 |
SIDEM | 5066 |
SKF | VKDS 446004 |
SKF | VKDS446004 |
SPIDAN | 58485 |
STELLOX | 56-00580-SX |
STELLOX | 56-00583-SX |
STELLOX | 5600583SX |
SWAG | 40 94 2578 |
SWAG | 40 94 4428 |
SWAG | 40942578 |
SWAG | 40944428 |
TALOSA | 50-07972 |
TALOSA | 5007972 |
TEKNOROT | R-495 |
TOPRAN | 208 244 |
TOPRAN | 208244 |
TRISCAN | 8500 24619 |
TRISCAN | 850024619 |
TRW | JTS1237 |
VAICO | V40-1410 |
VAICO | V401410 |
VAUXH | 93 168 675 |
VAUXH | 93168675 |
VEMA | 26799 |
WILMINK | WG1993156 |
WILMINK | WG2032963 |
WILMINK | WG2040745 |
WILMINK | WG2256595 |
WILMINK | WG2288002 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.