Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SLK-8045 |
AKRON-MALÒ | 52167 |
APEC | AST4133 |
ASHUKI | 1467-5150 |
ASVA | 1223-TS |
BENDIX | 048167B |
BIRTH | BX5051 |
BLUEPRINT | ADG085120 |
BLUEPRINT | ADG08562 |
BLUEPRINT | ADG08595 |
BORG BECK | BDL6801 |
BSG | BSG 40-310-105 |
CAUTEX | 750192 |
COMLINE | CSL7173 |
CORTECO | 49399310 |
DELPHI | TC1876 |
DENCKERMAN | D140316 |
DJ PARTS | DL1262 |
DYS | 30-66560 |
FAG | 818 0145 10 |
FEBEST | 1223-TUCSR |
FEBI | 27477 |
FINWHALE | SL623 |
FIRST LINE | FDL6801 |
GSP | S050207 |
HBJAKOPART | J4890515 |
HYUNDAI | 55530-2E000 |
HYUNDAI | 555302E100 |
HYUNDAI | 555302E200 |
JAPANPAR | SI-H32 |
JAPKO | 106H32 |
JPG | 3550500300 |
KAMOKA | 9030360 |
KAVO PARTS | SLS-3023 |
KAWE | 8500 18620 |
KIA | 555301F000 |
LEMFO | 34482 01 |
LYNXAUTO | C7337LR |
MAG | 301191622360 |
MAPCO | 51259HPS |
MAXGEAR | 72-2865 |
METZGER | 53030019 |
MEYLE | 37-16 060 0010/HD |
MEYLE | 37-16 060 0053 |
MGA | SA5469 |
MOOG | HY-LS-3940 |
MOTAQUIP | LVSL956 |
MS | 34482-PCS-MS |
NAPA | NST4133 |
NK | 5113416 |
NPS | H405I18 |
OCAP | 0502525 |
OPTIMAL | G7-1515 |
QUINTON HA | QLS3429S |
RTS | 97-08631 |
SIDEM | 87165 |
SKF | VKDS 945017 |
SPIDAN | 40514 |
STELLOX | 56-53024-SX |
STELLOX | 56-53024A-SX |
SWAG | 90 92 7477 |
Stark | SKST-0230119 |
TALOSA | 50-04060 |
TRISCAN | 8500 18620 |
TRW | JTS1194 |
TRW | JTS7594 |
TRW | JTSB0163 |
VEMA | 25044 |
WILMINK | WG1992645 |
WILMINK | WG2038879 |
WILMINK | WG2040521 |
WILMINK | WG2250110 |
WILMINK | WG2290619 |
YAMATO | J60336YMT |
HYUNDAI
|
KIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.