Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 23790 |
AKRON-MALÒ | 28438 |
APEC | AST4295 |
ASAM | 30651 |
ASVA | 1123-001 |
AUTOMEGA | 110183610 |
AUTOMEGA | 110183810 |
AUTOMEGA | 3016030148 |
BENDIX | 043848B |
BIRTH | 51867 |
BORG BECK | BDL6411 |
BSG | BSG 65-700-041 |
CAUTEX | 480141 |
CAUTEX | 480829 |
COMLINE | CSL7185 |
CORTECO | 49397854 |
CORTECO | 80000145 |
DELPHI | TD 274W |
DELPHI | TD272W |
DENCKERMAN | D140258 |
DENCKERMAN | D300091 |
DJ PARTS | DL1845 |
FAG | 818 0509 10 |
FAG | 818 0511 10 |
FAG | 819 0020 10 |
FEBEST | 1123-001 |
FEBI | 03207 |
FINWHALE | SL625 |
FIRST LINE | FDL6411 |
FRAP | 3175 |
GSP | 510899 |
GSP | 510903 |
IMPERGOM | 31317 |
IMPERGOM | 31375 |
JAPANPAR | SI-D01 |
JAPKO | 106D01 |
JPG | 1240401500 |
JPG | 1240550710 |
KAVO PARTS | SLS-1017 |
KAWE | 8500 24050 |
KAWE | 8500 24060 |
KRAFT AUTO | 4231790 |
LYNXAUTO | B8232 |
LYNXAUTO | C7145LR |
MAPCO | 59782 |
MAPCO | 59782/2 |
MAXGEAR | 72-0136 |
METZGER | 53005118 |
MEYLE | 614 035 0009 |
MEYLE | 616 060 0011 |
MGA | SA5340 |
MONROE | L24050 |
MONROE | L24060 |
MOOG | DE-LS-0206 |
MOOG | OP-LS-2018 |
MOOG | OP-SB-10167 |
MOTAQUIP | VSL129 |
MS | 65189-PCS-MS |
MS | 65189-SET-MS |
NAPA | NST4295 |
NK | 5113602 |
NK | 5113603 |
OCAP | 0505555 |
OCAP | 0909235 |
OPEL | 1603148 |
OPEL | 1603150 |
OPTIMAL | F8-5711 |
QUINTON HA | EM1699 |
QUINTON HA | QLS1699S |
QUINTON HA | QLS1750S |
QUINTON HA | QLS2229S |
REDAELLI R | 63148 |
RTS | 035-90380 |
RTS | 97-90310 |
RUV | 925327 |
RUV | 925328 |
RUV | 985325 |
RUV | 985327 |
RUV | 985328 |
SIDEM | 9869 |
SIDEM | 9960 |
SKF | VKDS 345022 |
SKF | VKDS 355019 |
SPIDAN | 45701 |
SPIDAN | 45702 |
STELLOX | 56-00142-SX |
STELLOX | 56-00142A-SX |
SWAG | 40 61 0004 |
SWAG | 40 61 0008 |
TALOSA | 50-04120 |
TOPRAN | 200 461 |
TOPRAN | 202 418 |
TRISCAN | 8500 24050 |
TRISCAN | 8500 24060 |
TRW | JTS1855 |
VAUXH | 90009367 |
VEMA | 2719 |
WILMINK | WG1993129 |
WILMINK | WG2032442 |
WILMINK | WG2238574 |
WILMINK | WG2289636 |
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.