Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | JRSPS-006 |
AKRON-MALÒ | 18378 |
APEC | AST4016 |
ASAM | 70624 |
AUTOMEGA | 110135210 |
AUTOMEGA | 305087061 |
BENDIX | 042730B |
BGA | LS6707 |
BIRTH | BX1548 |
BORG BECK | BDL6365HD |
BSG | BSG 70-310-021 |
CAUTEX | 030850 |
CITRO | 5087.39 |
CITRO | 508746 |
CITRO | 508761 |
COMLINE | CSL7004 |
CORTECO | 49396343 |
CORTECO | 49398522 |
DELPHI | TC554 |
DENCKERMAN | D140007 |
DITAS | A2-3184 |
DJ PARTS | DL1152 |
DYS | 30-58432 |
FAG | 818 0278 10 |
FEBI | 11423 |
FEBI | 221423 |
FEBI | 280469 |
FIRST LINE | FDL6365HD |
GSP | S050115 |
IMPERGOM | 36361 |
JPG | 4140400400 |
KAMOKA | 9030321 |
KAMOKA | 9953560 |
KAWE | 8500 38605 |
KRAFT AUTO | 4305530 |
KRAFT AUTO | 4305680 |
LEMFO | 11589 |
LEMFO | 11589 02 |
LEMFO | 19256 |
LEMFO | 19256 02 |
LYNXAUTO | C7089LR |
MAG | 301191621370 |
MAPCO | 19337 |
MAPCO | 19337HPS |
MAXGEAR | 72-1189 |
METALCAUCH | 02937 |
METZGER | 53046518 |
METZGER | 83046518 |
MEYLE | 11-16 060 0040 |
MOOG | PE-LS-5046 |
MOTAQUIP | VSL664 |
MS | 11589-PCS-MS |
Motrio | 8550500647 |
NAPA | NST4016 |
NK | 5003709 |
NK | 5111901 |
OCAP | 0501548 |
OCAP | 0505737 |
OPTIMAL | G7-538 |
PEUGE | 508739 |
PEUGE | 508746 |
PEUGE | 508761 |
PEX | 12.05.095 |
QUINTON HA | QLS3063S |
QUINTON HA | QLS3068S |
QUINTON HA | QSJ1272S |
REDAELLI R | P500K |
RHIAG | 16.18.735 |
RTS | 97-00573 |
RUV | 915930 |
SIDEM | 53560 |
SIDEM | 7760 |
SIDEM | 7761 |
SKF | VKDS 343005 |
SPIDAN | 46973 |
SPIDAN | 51203 |
STELLOX | 56-01426-SX |
STELLOX | 56-01426A-SX |
SWAG | 62 61 0004 |
Stark | SKST-0230023 |
TALOSA | 50-08318 |
TOPRAN | 720 271 |
TRISCAN | 8500 38605 |
TRW | JTS125 |
USN | SP260154 |
VEMA | 15026 |
VEMA | 26337 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.