Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 0532.T3 |
CITRO | 0532T3 |
CITRO | 96 770 605 80 |
CITRO | 9677060580 |
CITRO | 98 009 829 80 |
CITRO | 9800982980 |
EXEDY | PGFD002 |
FIAT | 9670688180 |
FIAT | 9800982980 |
LUK | 9 024 H37 01 |
LUK | 9 024 H37 05 |
LUK | 9024H3701 |
LUK | 9024H3705 |
LUK | L-09024-0H37-01 |
LUK | L-09024-0H37-04 |
LUK | L-09024-0H37-05 |
LUK | L090240H3701 |
LUK | L090240H3704 |
LUK | L090240H3705 |
PEUGE | 0532.T3 |
PEUGE | 0532T3 |
PEUGE | 96 706 881 80 |
PEUGE | 96 769 140 80 |
PEUGE | 96 770 605 80 |
PEUGE | 9670688180 |
PEUGE | 9676914080 |
PEUGE | 9677060580 |
PEUGE | 98 009 829 80 |
PEUGE | 9800982980 |
SACHS | 2294 002 028 |
SACHS | 2294002028 |
VALEO | 836723 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.