Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | FDE-VW05 |
AISIN | FDEVW05 |
AUDI | 03L 105 266 AB |
AUDI | 03L 105 266 AC |
AUDI | 03L 105 266 BQ |
AUDI | 03L 105 266 BR |
AUDI | 03L105266AB |
AUDI | 03L105266AC |
AUDI | 03L105266BQ |
AUDI | 03L105266BR |
AUDI | 04L 105 266 B |
AUDI | 04L 105 266 C |
AUDI | 04L105266B |
AUDI | 04L105266C |
EXEDY | VWFD020 |
LUK | L-09H24-0GN3-05 |
LUK | L09H240GN305 |
SEAT | 03L 105 266 AB |
SEAT | 03L 105 266 AC |
SEAT | 03L 105 266 BQ |
SEAT | 03L105266AB |
SEAT | 03L105266AC |
SEAT | 03L105266BQ |
SEAT | 04L 105 266 B |
SEAT | 04L105266B |
SKODA | 03L 105 266 AB |
SKODA | 03L 105 266 BQ |
SKODA | 03L105266AB |
SKODA | 03L105266BQ |
SKODA | 04L 105 266 B |
SKODA | 04L105266B |
TRIPLEFIVE | 9 024 G07 07 |
TRIPLEFIVE | 9 024 G28 07 |
TRIPLEFIVE | 9 024 GN2 00 |
TRIPLEFIVE | 9 024 GN2 01 |
TRIPLEFIVE | 9 024 GN2 04 |
TRIPLEFIVE | 9 024 GN3 00 |
TRIPLEFIVE | 9 024 GN3 01 |
TRIPLEFIVE | 9 024 GN3 03 |
TRIPLEFIVE | 9024G0707 |
TRIPLEFIVE | 9024G2807 |
TRIPLEFIVE | 9024GN200 |
TRIPLEFIVE | 9024GN201 |
TRIPLEFIVE | 9024GN204 |
TRIPLEFIVE | 9024GN300 |
TRIPLEFIVE | 9024GN301 |
TRIPLEFIVE | 9024GN303 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G07-07 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0G28-07 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN2-00 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN2-01 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN2-04 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN3-00 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN3-01 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN3-03 |
TRIPLEFIVE | L-09024-0GN3-05 |
TRIPLEFIVE | L090240G0707 |
TRIPLEFIVE | L090240G2807 |
TRIPLEFIVE | L090240GN200 |
TRIPLEFIVE | L090240GN201 |
TRIPLEFIVE | L090240GN204 |
TRIPLEFIVE | L090240GN300 |
TRIPLEFIVE | L090240GN301 |
TRIPLEFIVE | L090240GN303 |
TRIPLEFIVE | L090240GN305 |
VALEO | 836542 |
VW | 03L 105 266 AB |
VW | 03L 105 266 AC |
VW | 03L 105 266 BQ |
VW | 03L 105 266 BR |
VW | 03L105266AB |
VW | 03L105266AC |
VW | 03L105266BQ |
VW | 03L105266BR |
VW | 04L 105 266 AF |
VW | 04L 105 266 B |
VW | 04L 105 266 C |
VW | 04L105266AF |
VW | 04L105266B |
VW | 04L105266C |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.