Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 9101105 |
ASHIKA | 98-01-106 |
DACIA | 12 30 026 85R |
DACIA | 12 30 039 48R |
DACIA | 12 31 089 82R |
DACIA | 123006354R |
DACIA | 77 01 479 061 |
JAPANPAR | KV-106 |
JAPANPAR | VL-105 |
JAPKO | 91105 |
KAVO PARTS | CMF-2008 |
LUK-BR | 415040010 |
LUK | 415040010 |
MERCE | 607 030 12 05 |
MERCE | 607 030 14 05 |
MERCE | 607 030 15 05 |
MERCE | A 607 030 12 05 |
MERCE | A 607 030 14 05 |
MERCE | A 607 030 15 05 |
NIPPARTS | N2301002 |
NISSA | 12300-6354R |
NISSA | 1231000Q0J |
NISSA | 1231000Q1F |
NISSA | 1231000Q1L |
NISSA | 1231000Q3C |
NISSA | 1231000Q3G |
NISSA | 1231000Q4J |
NISSA | 1231000Q4K |
NISSA | 1231000QAW |
NISSA | 1231500QAK |
NISSA | 2335400QAF |
RENAU | 12 30 075 17R |
RENAU | 12 31 048 07R |
RENAU | 123003948R |
RENAU | 7701476621 |
RENAU | 7701478585 |
RENAU | 7701479061 |
SACHS | 2 294 501 172 |
SOLIDAUTO | N166002 |
VALEO | 836521 |
DACIA
|
NISSAN
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.
NPS to francuska firma motoryzacyjna. Jest to jeden z czołowych dystrybutorów części zamiennych dla samochodów osobowych i ciężarowych. Części samochodowe NPS to elementy przeznaczone dla pojazdów azjatyckich. Dlatego też dostawcy autoczęści dla NPS to głównie producenci z Azji choć we współpracy biorą udział również podmioty z innych części świata. Wśród głównych producentów części samochodowych, z którymi współpracuje NPS, należy wymienić takie marki, jak: Akebondo, Aisin, EXEDY czy Koyo.
Asortyment autoczęści NPS jest bardzo bogaty. Firma spełnia potrzeby większości rynku. W ofercie znajdują się elementy wszystkich najważniejszych układów. Klienci mają możliwość pełnego zaopatrzenia w części układu hamulcowego, kierowniczego czy też elektryki samochodowej. NPS dystrybuuje również elementy silnika, a także zestawy oraz pojedyncze części sprzęgieł. Ponadto, NPS sprowadza również mniej złożone części samochodowe. Coraz więcej referencji w katalogu dystrybutora stanowią filtry samochodowe. Wśród nich m.in. filtry powietrza i filtry oleju.
Firma NPS powstała w 1993 roku. Ponad ćwierć wieku doświadczenia pozwoliło wypracować wzorzec działania zapewniający sukces na całym świecie. Oddziały i magazyny firmy są dziś zlokalizowane w wielu krajach, głównie europejskich. Niemniej produkty marki NPS są eksportowane do krajów na całym świecie. Części NPS wyróżniają się wysoką jakością przy stosunkowo niskich cenach. Jednocześnie w ofercie firmy znajdziemy zarówno produkty klasy premium, jak i tańsze części samochodowe.