Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | FF060 |
ALCOFILTER | FF068 |
BOSCH | 0450906468 |
BOSCH | 0450907013 |
BOSCH | N6468 |
CLEANF | MGC1682 |
COOPE | FEM4222 |
COOPE | FSM4285 |
COOPERSFIA | FP5750 |
DENCKERMAN | A130065 |
FILTRON | PS980/2 |
FRAM | P9946 |
KNECHT | KL430 |
KNECHT | KL430D |
KNECHT | KL631 |
MANN | WK939/6 |
MANN | WK939/7 |
NISSA | 16400-00QAV |
NISSA | 16400-4U105 |
NISSA | 16400-BC40A |
NISSA | 16400-BN700 |
NISSA | 16401-00QAA |
PURFLU | FCS703 |
PURFLU | FCS748 |
RENAU | 8200026237 |
RENAU | 8200458337 |
SOFIMA | S5320NR |
SUZUK | 15410-84A00 |
SUZUK | 15410-84A00-000 |
TECNOCAR | RN235 |
UFI | 24.013.00 |
WIXFILTERS | WF8362 |
NISSAN
|
RENAULT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
PZL Sędziszów to w stu procentach polska firma, działająca na rynku motoryzacyjnym. Przedsiębiorstwo zdaje się dowodzić, że również w Polsce mogą funkcjonować firmy liczące się na rynku międzynarodowym. Firma działa prężnie już od 1939 roku. Niemniej jednak na przestrzeni dziesięcioleci przedsiębiorstwo zaliczało liczne wzloty i upadki. Wielokrotnie zmieniano również obszar działalności. Niemniej jednak od wielu lat PZL Sędziszów to zaufany dostawca jakościowych filtrów samochodowych. Filtry PZL Sędziszów to wyjątkowo efektywne produkty, których jakość potwierdzają liczne certyfikaty. W ofercie znaleźć można zarówno filtry oleju PZL Sędziszów, jak i filtry paliwa, powietrza oraz filtry kabinowe. Polski producent filtrów samochodowych PZL Sędziszów wykorzystuje najnowocześniejsze technologie produkcyjne, aby uzyskać maksymalną powtarzalność produkcji. Produkty są wyposażone w nowoczesne technologie filtracyjne, które nie tylko zatrzymują więcej zanieczyszczeń, ale również zapewniają filtrom większą żywotność w porównaniu do modeli starszego typu. Główna siedziba oraz fabryka filtrów PZL Sędziszów mieści się w Polsce. Jednak części PZL Sędziszów są dzisiaj dostępne również poza granicami kraju. Firma prowadzi intensywny eksport filtrów, docenianych głównie w krajach ościennych.