Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | ACD205 |
ALCOFILTER | MD-069 |
ALCOFILTER | MD-365 |
BALDW | PF7817 |
BLUEPRINT | ADG 02361 |
BOSCH | 1 457 429 281 |
BOSCH | 1 457 429 281-30N |
BOSCH | 1 457 429 291 |
BOSCH | 1 457 429 291-000 |
BOSCH | 1 457 431 713 |
BOSCH | N 1713 |
BOSCH | N 9291 |
CHAMP | FC 20 |
CHAMP | FC 29 |
CHAMPION | CFF100141 |
CHAMPION | L 141 |
CHAMPION | L 141/606 |
CITRO | 1906 33 |
CITRO | 1906 43 |
CITRO | 1906 C1 |
CITRO | 96 098 964 |
CLEANF | MG 095 |
COMLINE | EFF 003 |
COOPE | FEM 4102 |
COOPERSFIA | FP5263 |
COOPERSFIA | FT5263 |
CROSL | 4011 |
DELPHI | 9001/910 |
DELPHI | 9001/911 |
DELPHI | 910 |
DELPHI | FF0006 |
DELPHI | HDF910 |
FIAT | 1606451188 |
FIAT | 9 609 896 480 |
FIAT | 9401906648 |
FILTREC | MF1325 |
FILTREC | MFE1910 |
FILTRON | PM 858 |
FRAM | C-5363 |
FRAM | C-5563 |
HEN | E 60 KP |
HYUNDAI | 31906 29000 |
HYUNDAI | 31906 29001 |
JAPANPAR | FC-ECO005 |
JAPANPAR | FC-W03 |
JAPANPAR | FC-W03S |
JAPANPAR | J FC-ECO005 |
JAPANPAR | J FC-W03 |
MAPCO | 63023 |
Motorcraft | EFG6000 |
Motorcraft | EFG6011 |
NIPPARTS | J1335060 |
PEUGE | 16 06 451 188 |
PEUGE | 1906 29 |
PEUGE | 1906 38 |
PEUGE | 1906 64 |
PEUGE | 1906 C1 |
PURFLU | C 422 |
PUROLATOR | F 57023 |
PUROLATOR | F 57769 |
PZL | WP41-2 |
QUINTON HA | QFF8151 |
TECNOCAR | N 446 |
TECNOCAR | N 449 |
UFI | 24 390 00 |
UFI | 26 676 00 |
CITROËN
|
FIAT
|
FSO
|
HYUNDAI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.