Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2189 |
ACDELCO | XD 9323 E |
ALCOFILTER | SP-1355 |
BLUEPRINT | ADK 82336 |
BOSCH | F026402067 |
BOSCH | N2067 |
CLEANF | DN 2704 |
COMLINE | EFF227 |
COOPERSFIA | FP5923 |
DELPHI | HDF624 |
FILTRON | PP 988/2 |
FILTRON | PP988/2 |
FRAD | 20.37.79/130 |
FRAM | P10669 |
GUD | MP 33 |
HEN | H336WK |
KNECHT | KL485/5D |
KOLBENSCHM | 4479-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 479 |
LAUTR | ELG 5400 |
MAHLE | KL485/5 |
MAHLE | KL485/5D |
MANN INDIE | WK9012X |
MANN | WK9012X |
MEATDORIA | 4981 |
MECAFILTER | ELG5400 |
MOTAQUIP | LVFF 696 |
MULLER FIL | FN122 |
PURFLU | FCS770 |
RENAU | 16 40 093 84R |
RENAU | 77 01 070 647 |
RENAU | 77 01 478 821 |
RENAU | 77 01 479 305 |
RENAU | 82 01 046 788 |
RENAU | 8200671525 |
RENAU | 8200671526 |
RENAU | 8201010955 |
RENAU | 8201010956 |
RENAU | 8201015125 |
RENAU | 8201015126 |
RENAU | 8201046788 |
RENAU | 8201188493 |
SCT | ST 6136 |
SOFIMA | S 4108 NR |
SOFIMA | S4113NR |
SUZUK | 15411-80KA0 |
SUZUK | 15411-80KA0-000 |
TECNECO FI | GS10669 |
TECNOCAR | RN321 |
UFI | 24.108.00 |
UFI | 2411300 |
VALEO INDI | 587551 |
WIXFILTERS | WF8438 |
RENAULT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.