Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
1A FIRST | D20436 |
ALCOFILTER | SP1027 |
ALCOFILTER | SP1264 |
BOSCH | 1457434329 |
BOSCH | 1457434431 |
BOSCH | N4329 |
CHAMP | G991 |
CHAMPION | L263 |
COMLINE | EFF079 |
COOPE | FSM4179 |
COOPERSFIA | FT5625 |
DELPHI | FF20071 |
DELPHI | HDF496 |
FILTREC | ZP3034AF |
FILTRON | PP8502 |
FORD | XF5Z9155AA |
FRAM | PS9472 |
HEN | H122WK |
KNECHT | KC80 |
KNECHT | KC80VAG |
KOLBENSCHM | 194FS |
LAURA | ELG5258 |
LAUTR | ELG5258 |
MANN | WK84211 |
MECAFILTER | ELG5258 |
MOTOK | ADC42302 |
MOTOK | ALG891 |
MOTOK | GFI63285 |
MOTOK | M414 |
MOTOK | MP4051 |
MOTOK | ZP3034AF |
MULLER FIL | FN436 |
PBR | BG1586 |
PURFLU | CS701 |
PUROLATOR | F68246 |
SOFIMA | S4414NR |
TEHO | 6225 |
UFI | 2441400 |
UNICO F. | FI815811 |
VAG | 3B0127400C |
VAG | 8D0127435 |
VW | 3B0127400C |
VW | 8D0127435 |
VW | 8DO127435 |
WIXFILTERS | WF8238 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.