Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG2036 |
A.L.FILTER | ALG2036/1 |
AB | FP10921 |
ACDELCO | FS58 |
AUDI | 0J1201511A |
AUDI | 1J0201511A |
AUDI | 8E0201511H |
AUDI | 8E0201511K |
AUTOMOTOR | LATE09 |
BENT | 1J0201511A |
BENT | 3D0201511 |
BENT | 3D0201511A |
BENT | 3D0201511B |
BORG BECK | BFF8038 |
BOSCH | 0450905318 |
BOSCH | F5318 |
CHAMPION | CFF100237 |
CHAMPION | L237 |
CHERY | B141117110 |
CLEANF | MB969 |
CLEANF | MBNA969 |
COMLINE | EFF034 |
COOPERSFIA | FT5380 |
DELPHI | EFP204 |
DRIVE | DP1110130018 |
EUROREPAR | E145013 |
FEBI | 26201 |
FILTRON | PP836/1 |
FRAM | G5870 |
HEN | H111WK |
HEN | H198WK |
HOFFER | 4145 |
HOFFER | 4145/1 |
KLAXCAR | FE066Z |
KNECHT | KL79 |
LAUTR | E09 |
LUCASFILTE | LFPF009 |
MANN | WK730/1 |
MANN | WK730/3 |
MEATDORIA | 4145 |
MEATDORIA | 4145/1 |
MECAFILTER | ELE6075 |
MGA | FE4007 |
MISFAT | E718 |
MOTAQUIP | VFF340 |
MOTRIO | 8671004342 |
MOTRIO | 8671019088 |
P.B.R. | AG6032 |
PURFLU | EP192 |
PUROLATOR | F67756 |
SEAT | 0J1201511A |
SEAT | 1J0201511A |
SKODA | 0J1201511A |
SKODA | 1J0201511A |
TECNOCAR | B70 |
TEHO | 61088 |
UFI | 3171800 |
VALEO | 587022 |
VW | 0J1201511A |
VW | 1J0201511A |
VW | 3D0201511 |
VW | 3D0201511A |
VW | 8E0201511H |
WIXFILTERS | 33521 |
WIXFILTERS | WF8041 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.