Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AB | FP1932 |
ACDELCO | ACD189 |
ACDELCO | ACD8035E |
ACDELCO | XD702 |
AD | 45 |
AUTOMOTOR | LATG17 |
BOSCH | 1457429280 |
BOSCH | 1457429289 |
BOSCH | G05 |
BOSCH | N9289 |
CHAMP | FC18 |
CHAMPION | CFF100135 |
CHAMPION | L135 |
CITRO | 190611 |
CITRO | 9560890101 |
CITRO | 95608910 |
CITRO | E148004 |
CITRO | E148102 |
CLEANF | MG043 |
CLEANF | MG043/G |
COMLINE | EFF030 |
COOPE | AZF793 |
COOPERSFIA | FA5054 |
CROSLAND F | 4005 |
DELPHI | FF0005 |
DELPHI | HDF504 |
DENCKERMAN | A120186 |
EUROREPAR | E148004 |
EUROREPAR | E148102 |
FILTRON | PM816 |
FRAM | C4891 |
GIF | FI280 |
HEN | E98KP |
HIFI FILTE | SN949 |
ISOTECH FI | IGF3020 |
KAGER | 110053 |
KLAXCAR | FE081Z |
KNECHT | KX9 |
KNECHT | KX9D |
LAUTR | G17 |
LUCASFILTE | LFDE117 |
LUCCAV | 7176504 |
MANN | P725 |
MANN | P725X |
MECAFILTER | ELG5207 |
MGA | FG2029 |
MISFAT | F670 |
MOTAQUIP | VFF155 |
MOTRIO | 8671002066 |
MULLER FIL | FN1447 |
Motorcraft | EFG104 |
P.B.R. | AG3285 |
PEUGE | 190611 |
PEUGE | E148004 |
PEUGE | E148102 |
PURFLU | C180 |
PUROLATOR | F57800 |
PUROLATOR | PFC4800 |
RENAU | 7701203657 |
SOFIMA | S7440N |
TECNOCAR | N447 |
TECNOCAR | N467 |
TECNOCAR | N500 |
TOPRAN | 720943 |
UFI | 2667000 |
VAICO | V221001 |
VALEO | 587911 |
WIXFILTERS | 33220 |
WIXFILTERS | WF8015 |
ARO
|
CITROËN
|
FSO
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.