Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535
Producent | Numery OEM |
---|
APXENERGY | X1510255 |
ASHIKA | 3ECO009 |
ASHUKI | 149-667 |
BBFREDLINE | 37OP000 |
BLUEPRINT | ADZ92310 |
BOSCH | 1457429656 |
CLEANF | MG1600 |
COMLINE | EFF026 |
DELDIES | HDF513 |
FEBI | 23305 |
FI.BA | FK-777 |
FILTRON | PE 936/1 |
FRAM | C10039ECO |
FRAM | C5897 |
GM | 90542912 |
GM | 93185604 |
GM | 93190458 |
GM | 95516131 |
HEN | E59KPD78 |
HONGYAN | 37OP000 |
IAP | 122-09071 |
IPS PARTS | IFG-3007 |
JAPANPAR | FC-ECO009 |
KAMOKA | F300401 |
KAVO PARTS | SF-963 |
KNECHT | KX78D |
MAG | 150140045600 |
MAG | 213908507000 |
MAG | FD507 |
MAHLE | 9691346 |
MAHLE | KX78D |
MANN | P732X |
MANN | PU 8013 z |
MDR | MFF-3E09 |
MEATDORIA | 4229 |
OPEL | 818027 |
OPEL | 90542912 |
PATRON | PF3148 |
PURFLU | C447 |
PUROLATOR | F58072 |
SAAB | 95507489 |
SCT | SC 7077 P |
SCT | ST 760 |
SOFIMA | S6689N |
SOGEFIPRO | FA5362 |
SOGEFIPRO | FA5762ECO |
STELLOX | 21-00479-SX |
STELLOX | 21-00801-SX |
TECNECO FI | GS0456 |
TECNOCAR | N456 |
TECNOCAR | N490 |
UFI | 26.054.00 |
VAUXH | 90542912 |
VAUXH | 93185604 |
VAUXH | 93190458 |
VAUXH | 93190459 |
VAUXH | 95516131 |
WIXFILTERS | WF8166 |
WIXFILTERS | WF8405 |
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.