Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-184 |
A.L.FILTER | ALG184 |
ACDELCO | ACD 8073 E |
ACDELCO | ACD8073E |
ALCOFILTER | MD-375 |
ALCOFILTER | MD375 |
AMC FILTER | TF-1859 |
AMC FILTER | TF1859 |
ARMAFILT | OBG-70/82.0 |
ARMAFILT | OBG70820 |
ASAS | AS 3646 |
ASAS | AS3646 |
ASHIKA | 30-ECO004 |
ASHIKA | 30ECO004 |
BLUEPRINT | ADT 32370 |
BLUEPRINT | ADT32370 |
BOSCH | 1 457 431 703 |
BOSCH | 1 457 431 711 |
BOSCH | 1 457 431 727 |
BOSCH | 1457431703 |
BOSCH | 1457431711 |
BOSCH | 1457431727 |
BOSCH | N1703 |
CHAMPION | CFF100250 |
CHAMPION | CFF100251 |
CHAMPION | L 250 |
CHAMPION | L 250/606 |
CHAMPION | L250 |
CHAMPION | L250606 |
CHAMPION | L251606 |
CITRO | 1906 49 |
CITRO | 1906 A9 |
CITRO | 1906.48 |
CITRO | 190649 |
CITRO | 1906A9 |
CLEANF | MG 085 |
CLEANF | MG 085/A |
CLEANF | MG085 |
CLEANF | MG085/A |
CLEANF | MG085A |
COMLINE | EFF071 |
COOPE | FEM 4146 |
COOPE | FEM4146 |
COOPERSFIA | FA5578 |
COOPERSFIA | FP6795 |
CROSLAND F | 4022 |
DELPHI | HDF514 |
DIGOEMA | DGM/K 10211 |
DIGOEMA | DGMK10211 |
FEBI | 32096 |
FIAT | 9628890680 |
FILFILTER | MFE 1332 |
FILFILTER | MFE1332 |
FILMAR | EFF1017 |
FILTRON | PE 816/2 |
FILTRON | PE8162 |
FRAM | C8827 |
FRAM | CS12507 |
GIF | FI 525 |
GIF | FI525 |
GUD | M 19 |
GUD | M19 |
HBJAKOPART | J1332080 |
HEN | E55KP D69 |
HEN | E55KPD69 |
HOFFER | 7690240 |
JAPANPAR | FC-ECO004 |
JAPANPAR | FCECO004 |
JAPANPAR | JFC-ECO004 |
JAPANPAR | JFCECO004 |
LAUTR | ELG 5236 |
LAUTR | ELG5236 |
LUCCAV | HDF 514 |
LUCCAV | HDF514 |
MAG | 152071758698 |
MAG | 71758698 |
MAG | FD 503 |
MAG | FD503 |
MAHLE | KX 84 D |
MAHLE | KX 84D ECO |
MAHLE | KX84D |
MAHLE | KX84DECO |
MANN | PU 1021 X |
MAPCO | 63049 |
MEATDORIA | 4240 |
MECAFILTER | ELG5236 |
MEYLE | 214 323 0001 |
MEYLE | 2143230001 |
MFILTER | MP 4400 |
MFILTER | MP4400 |
MILLARD FI | MF-8827 |
MILLARD FI | MF8827 |
MISFAT | FM646 |
MOTAQUIP | VFF 354 |
MOTAQUIP | VFF354 |
MULLER FIL | FN146 |
NIPPARTS | J1332080 |
P.B.R. | AG-3393 |
P.B.R. | AG3393 |
PEUGE | 190648 |
PEUGE | 190649 |
PEUGE | 1906A9 |
PEUGE | 9625224180 |
PURFLU | C446 |
PUROLATOR | F 58007 |
PUROLATOR | F58007 |
PUROLATOR | F59246 |
PZL | WP1540X |
QUINTON HA | QFF0011 |
SCT | SC 7000 |
SCT | SC 7000 P |
SCT | SC7000 |
SCT | SC7000P |
SOFIMA | S 6688 N |
SOFIMA | S6688N |
SWAG | 62 93 2096 |
SWAG | 62932096 |
TECNECO FI | GS 0454-OV |
TECNECO FI | GS0454OV |
TECNOCAR | N454 |
TEHO | 7241 |
TOYOT | SU001-00468 |
UFI | 26.688.00 |
UFI | 2668800 |
UNICO F. | EFP 980 x |
UNICO F. | EFP980x |
VAICO | V42-0010 |
VAICO | V420010 |
VALEO | 587905 |
WIXFILTERS | WF8177 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.