Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-180 |
A.L.FILTER | ALG-208 |
A.L.FILTER | ALG180 |
A.L.FILTER | ALG208 |
AB | FP-58.21 |
ACDELCO | ACD 205 |
ACDELCO | ACD 8002 E |
ACDELCO | ACD205 |
ALCOFILTER | MD-069 |
ALCOFILTER | MD-365 |
ALCOFILTER | MD069 |
ALCOFILTER | MD365 |
AMC FILTER | HF-642 |
AMC FILTER | HF642 |
ARMAFILT | OBG-80/60.0 |
ARMAFILT | OBG80600 |
ASAS | AS 3521 |
ASAS | AS 389 |
ASAS | AS3521 |
ASAS | AS389 |
ASHIKA | 30-ECO005 |
ASHIKA | 30-W0-003 |
ASHIKA | 30ECO005 |
ASHIKA | 30W0003 |
BLUEPRINT | ADG 02361 |
BLUEPRINT | ADG02361 |
BOSCH | 1 457 429 281 |
BOSCH | 1 457 429 281-30N |
BOSCH | 1 457 429 291 |
BOSCH | 1 457 429 291-000 |
BOSCH | 1 457 431 713 |
BOSCH | 1457429281 |
BOSCH | 145742928130N |
BOSCH | 1457429291 |
BOSCH | 1457429291000 |
BOSCH | 1457431713 |
BOSCH | N1713 |
BOSCH | N9291 |
CHAMP | FC 20 |
CHAMP | FC 29 |
CHAMP | FC20 |
CHAMP | FC29 |
CHAMPION | CFF100141 |
CHAMPION | L 141 |
CHAMPION | L 141/606 |
CHAMPION | L141 |
CHAMPION | L141/606 |
CHAMPION | L141606 |
CITRO | 1606451188 |
CITRO | 1906 33 |
CITRO | 1906 43 |
CITRO | 1906 C1 |
CITRO | 1906.29 |
CITRO | 1906.64 |
CITRO | 190633 |
CITRO | 190643 |
CITRO | 1906C1 |
CITRO | 96098 964 |
CITRO | 96098964 |
CLEANF | MG 095 |
CLEANF | MG095 |
COMLINE | EFF003 |
COOPE | FEM 4102 |
COOPE | FEM4102 |
COOPERSFIA | FP5263 |
COOPERSFIA | FT5263 |
CROSLAND F | 4011 |
DELPHI | FF0006 |
DELPHI | HDF910 |
ELOFIC | EXF-968 |
ELOFIC | EXF968 |
FEBI | 26906 |
FIAT | 1606451188 |
FIAT | 9401906648 |
FIAT | 9609896480 |
FILFILTER | MF 1325 |
FILFILTER | MF1325 |
FILFILTER | MFE 1910 |
FILFILTER | MFE1910 |
FILTRON | PM 858 |
FILTRON | PM858 |
FRAM | C5363 |
FRAM | C5563 |
GIF | FI 522 |
GIF | FI522 |
HBJAKOPART | J1330516 |
HBJAKOPART | J1335016 |
HEN | E60KP |
HOFFER | 7690141 |
HYUNDAI | 31906-29000 |
HYUNDAI | 31906-29001 |
IPS PARTS | IFG-3W03 |
IPS PARTS | IFG3W03 |
JAPANPAR | FC-ECO005 |
JAPANPAR | FC-W03 |
JAPANPAR | FC-W03S |
JAPANPAR | FCECO005 |
JAPANPAR | FCW03 |
JAPANPAR | FCW03S |
JAPANPAR | JFC-ECO005 |
JAPANPAR | JFC-W03 |
JAPANPAR | JFCECO005 |
JAPANPAR | JFCW03 |
KAMOKA | F302801 |
KOLBENSCHM | 262-FC |
KOLBENSCHM | 262FC |
KOLBENSCHM | 50 013 262 |
KOLBENSCHM | 50013262 |
LAUTR | ELG 5218 |
LAUTR | ELG 5244 |
LAUTR | ELG5218 |
LAUTR | ELG5244 |
LUCAS_ELEC | 8304 |
LUCAS_ELEC | 9001/910 |
LUCAS_ELEC | 9001910 |
LUCAS_ELEC | HDF 910 |
LUCAS_ELEC | HDF910 |
LUCCAV | 9001/910 |
LUCCAV | 9001910 |
LUCCAV | 910 |
LUCCAV | HDF 910 |
LUCCAV | HDF910 |
MAG | 152071760552 |
MAG | 154087068630 |
MAG | 213908500000 |
MAG | 71760552 |
MAG | FD 500 |
MAG | FD500 |
MAHLE | KX 63/1 |
MAHLE | KX63 |
MAHLE | KX631 |
MANN | P 716 |
MAPCO | 63023 |
MEATDORIA | 4141 |
MECAFILTER | ELG5218 |
MECAFILTER | ELG5244 |
MECAFILTER | G01 |
MEYLE | 11-14 323 0002 |
MEYLE | 11143230002 |
MFILTER | MP 445 |
MFILTER | MP445 |
MILLARD FI | MF-5563 |
MILLARD FI | MF5563 |
MISFAT | F676 |
MOTAQUIP | VFF 202 |
MOTAQUIP | VFF 310 |
MOTAQUIP | VFF 311 |
MOTAQUIP | VFF202 |
MOTAQUIP | VFF310 |
MOTAQUIP | VFF311 |
MULLER FIL | FN1450 |
MULLER FIL | FN1450B |
NIPPARTS | J1335060 |
OPTIMAL | FF-01215 |
P.B.R. | AG-3353 |
P.B.R. | AG3353 |
PEUGE | 1606451188 |
PEUGE | 190629 |
PEUGE | 190638 |
PEUGE | 190664 |
PEUGE | 1906C1 |
PURFLU | C422 |
PUROLATOR | F 57023 |
PUROLATOR | F 57769 |
PUROLATOR | F57023 |
PUROLATOR | F57769 |
PUROLATOR | F59220 |
PUROLATOR | TPA 770 |
PZL | WP41-2 |
PZL | WP412 |
QUINTON HA | QFF0124 |
SCT | ST 769 |
SCT | ST769 |
SOFIMA | S 0422 N |
SOFIMA | S 0910 NC |
SOFIMA | S0422N |
SOFIMA | S0910NC |
SWAG | 62 92 6906 |
SWAG | 62926906 |
TECNECO FI | GS 0449 |
TECNECO FI | GS 0449 L |
TECNECO FI | GS0449L |
TECNOCAR | N446 |
TECNOCAR | N449 |
TEHO | 7223 |
UFI | 24.390.00 |
UFI | 2439000 |
UFI | 26.676.00 |
UFI | 2667600 |
UNI | GFE 5324 |
UNI | GFE5324 |
UNICO F. | FP 660 |
UNICO F. | FP660 |
VAICO | V42-0008 |
VAICO | V420008 |
VALEO | 587900 |
WIXFILTERS | WF8021 |
CITROËN
|
FIAT
|
FSO
|
HYUNDAI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.