Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2257 |
ACDELCO | XD 9032 E |
ACDELCO | XD 9269 E |
ALCOFILTER | SP-1241 |
CHAMPION | CFF100260 |
CHAMPION | L 260 |
CHAMPION | L 260/606 |
CLEANF | DN 903 |
COOPE | FSM 4181 |
DELPHI | FF20002 |
DELPHI | HDF538 |
FEBI | 36223 |
FILTRON | PP 839/4 |
FRAM | P8916 |
GUD | MP 11 |
HEN | H126WK |
KOLBENSCHM | 450-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 450 |
LAUTR | ELG 5256 |
MAG | 152071760794 |
MAG | 71760794 |
MAG | FD 549 |
MAHLE | KL 154 |
MANN | WK 823/1 |
MANN | WK823/1 |
MAPCO | 63805 |
MEATDORIA | 4245 |
MEYLE | 114 323 0000 |
P.B.R. | AG-6071 |
PURFLU | FCS706 |
PUROLATOR | F 67902 |
QUINTON HA | QFF0331 |
SCT | ST 325 |
SOFIMA | S 4424 NR |
SWAG | 30 93 6223 |
TECNOCAR | RN242 |
TEHO | 6230 |
UFI | 24.424.00 |
UNICO F. | FI 8167/1 |
VAG | 057 127 435 D |
VAG | 057127435D |
VAG | 059 127 401 E |
VAG | 059 127 401 F |
VAG | 059 127 401C |
VAICO | V10-0359 |
WIXFILTERS | WF8199 |
AUDI
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.