Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 105640606001 |
ALFA | 105640606002 |
ALFA | 140600406100 |
BEDFO | 637 1716 |
BEDFO | 737 1716 |
BEDFO | 796 5190 |
BEDFO | 796 5880 |
BEDFO | 798 4267 |
BEDFO | 798 8149 |
CITRO | 1906 32 |
CITRO | 1906 C9 |
CITRO | 3214 3065 |
CITRO | 3214 30650 |
CITRO | 5470 709 |
CITRO | 5470 709 D |
CITRO | 94019 061.38 |
CITRO | 95551 283 |
CITRO | 95575 783 |
CITRO | 95608 917 |
CITRO | ND 143-65 |
CITRO | ND 146-65 |
CITRO | PD 143-65 |
CITRO | PD 143-65 A |
DAF | 0494251 |
DAF | 106 01980 |
DAF | 494251 |
FIAT | 1901687 |
FIAT | 1909100 |
FIAT | 4561986 |
FIAT | 4612227 |
FIAT | 4621540 |
FIAT | 4621739 |
FIAT | 4621740 |
FIAT | 4651986 |
FIAT | 4669550 |
FIAT | 4669551 |
FIAT | 4680444 |
FIAT | 5983298 |
FIAT | 5983958 |
FIAT | 62775368 |
FIAT | 70251397 |
FIAT | 74680444 |
FIAT | 9280124 |
FIAT | 9819500 |
FIAT | 9918114 |
FIAT | 9918144 |
FIAT | 9918184 |
FIAT | 9924318 |
FILTRON | PM 819/1 |
FORD | 1423 477 |
FORD | 1582 261 |
FORD | 1635 103 |
FORD | 1823 491 |
FORD | 2116 723 |
FORD | 3914 074 |
FORD | 5010 518 |
FORD | 5029 459 |
FORD | 6149 716 |
FORD | 6149 717 |
FORD | 6161 789 |
FORD | 7235 770 |
FORD | 825 F 9150 A2B |
FORD | C 5 NE 9176 A |
FORD | C 5 NE 9176 C |
FORD | D 0 NN 9N 074 B |
FORD | D 8 NN 9N 074 AA |
FORD | D O NN 9N 074 B |
FORD | EDL 6744 A 2 |
FORD | EDPN 9N 074 AA |
FORD | WD5T9W365 |
HERCULES M | 266537-AS |
IVECO | 190 1629 |
IVECO | 190 1687 |
IVECO | 190 1929 |
IVECO | 190 9100 |
IVECO | 4261739 |
IVECO | 462 1740 |
IVECO | 500038745 |
IVECO | 500040982 |
IVECO | 798 4428 |
IVECO | 991 8114 |
IVECO | 991 8144 |
IVECO | 991 8184 |
IVECO | 992 4318 |
LADA | 2121-5111-701-5 |
MAHLE | KX 23D |
MAN | 81.12503-0038 |
MAN | 86.12000-6009 |
MANN | P 917 x |
MAZDA | 4868-23570 |
MERCURY | 988 000 30 |
OPEL | 813561 |
OPEL | 813562 |
PEUGE | 1906 08 |
PEUGE | 1906 13 |
PEUGE | 1906 C9 |
PURFLU | CS157A |
RENAU | 0225241218 |
RENAU | 08 55 589 600 |
RENAU | 6 005 074 09 |
RENAU | 60 05 000 894 |
RENAU | 77 00 858 863 |
RENAU | 77 01 010 100 |
RENAU | 77 01 016 181 |
RENAU | 77 01 065 609 |
RENAU | 77 02 217 492 |
ROVER | 517 711 |
ROVER | 601 980 |
ROVER | RTC 3182 |
SUZUK | 15410-86CA3 |
SUZUK | 15410-86CA3-000 |
SUZUK | 15412-66G00 |
SUZUK | 15412-66G00-000 |
SUZUK | 99000-990KX-023 |
TALBO | 00 050 388 83 |
TALBO | 5 038 883 |
TATA | 254709110119 |
VAG | 061 198 552 |
VAG | 70990031 |
VAG | ND 104 202 01 |
VAG | SE 022 119 900 B |
VAUXH | 7984288 |
VOLVO | 236628 |
VOLVO | 236628-4 |
VOLVO | 3308968 |
VOLVO | 3581078 |
VOLVO | 3581078-7 |
VOLVO | 3885315 |
VOLVO | 6211585 |
VOLVO | 635776 |
VOLVO | 6613665 |
VOLVO | 6613665-6 |
VOLVO | 6648845-3 |
VOLVO | 7236628 |
VOLVO | 858201 |
VOLVO | 8582017 |
WIXFILTERS | WF8019 |
ALFA ROMEO
|
ARO
|
BEDFORD
|
CITROËN
|
DAEWOO
|
EBRO
|
FIAT
|
FORD
|
IVECO
|
LADA
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SUZUKI
|
TATA
|
TRIUMPH
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.