Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2244 |
ACDELCO | FS 9262 E |
ALCOFILTER | SP-2149 |
BIG FILTER | GB-3228 |
BORG BECK | BFF8110 |
BORSEHUNG | B12822 |
CHAMPION | CFF 100478 |
CHAMPION | CFF100478 |
CHAMPION | CL111-01/F01 |
CHAMPION | CL305-03 |
CHAMPION | L 478 |
CHAMPION | L 478/606 |
CLEANF | MBNA 1503 |
CLEANF | MBNA1503 |
CONTINENTA | 28.0002-3002.2 |
DELPHI | EFP248 |
DIAMAX | DF3094 |
FEBI | 221273 |
FEBI | 26343 |
FILTRON | PP 836/2 |
FLEETGUARD | FF5875 |
FRAM | G10243 |
FRIGAIR | FL10.415 |
GUD | E 144 |
HEN | H280WK |
HIFI FILTE | BE 547 |
KOLBENSCHM | 50 013 971 |
KOLBENSCHM | 50013971 |
KOLBENSCHM | 971-FP |
LAUTR | ELE 6106 |
MAG | 152071760859 |
MAG | 71760859 |
MAHLE | KL 572 |
MANN | WK 69 |
MANN | WK69 |
MAPCO | 62231 |
MAXGEAR | 26-1376 |
MEATDORIA | 4828 |
MECAFILTER | ELE6106 |
MEYLE | 100 323 0010 |
MGA | FE4016 |
OPTIMAL | FF-01243 |
P.B.R. | AG-6143 |
PURFLU | EP207 |
QUINTON HA | QFF0137 |
SCT | ST 6091 |
SOFIMA | S 1840 B |
STELLOX | 21-00491-SX |
SWAG | 32 92 6343 |
TECNOCAR | B81 |
UFI | 31.840.00 |
UNI | GFE 7287 |
UNICO F. | FI 6163 |
VAG | 1K0 201 051 B |
VAG | 1K0 201 051 K |
VAICO | V10-0658 |
WIXFILTERS | WF8386 |
AUDI
|
KTM
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.