Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | PF 2 |
AC | PF960 |
AC | X 100 |
AC | X523 |
ALCOFILTER | SP 915 |
ALCOFILTER | SP-980 |
BALDW | B249 |
BOMAG | 096004196 |
BOSCH | 0 451 103 185 |
BOSCH | 0 451 103 185-30N |
BOSCH | 0 451 103 253 |
BOSCH | 0 451 103 346 |
BOSCH | 0 451 103 906 |
BOSCH | 0 451 103 906-000 |
BOSCH | 0 451 104 511 |
BOSCH | 0 451 203 012 |
BOSCH | 0 451 203 061 |
BOSCH | 0 451 203 088 |
BOSCH | 0 451 203 176 |
BOSCH | 0 986 452 400 |
BOSCH | 0 986 AF0 067 |
BOSCH | 0 986 TF0 006 |
BOSCH | 451103185 |
BOSCH | 451103253 |
BOSCH | 451103346 |
BOSCH | 451103906 |
BOSCH | 451104511 |
BOSCH | 451203012 |
BOSCH | 451203061 |
BOSCH | 451203088 |
BOSCH | 451203176 |
BOSCH | 986452400 |
BOSCH | P 2400 |
BOSCH | P 3346 |
CHAMP | LS 11 |
CHAMP | LS 122 |
CHAMP | PH 2815 |
CHAMPION | C 150 |
CHAMPION | C150/606 |
CLEANF | DO 225/C |
COMLINE | EOF 030 |
COOPE | Z 510 |
COOPE | Z 831 |
COOPERSFIA | FT4790/A |
COOPERSFIA | FT4790/B |
CROSL | 2014 |
CROSL | 339 |
DELPHI | FX0038 |
DELPHI | LK-1161 |
FEBI | 22540 |
FILTREC | ZP3042A |
FILTREC | ZP540C |
FILTRON | OP 525 |
FLEETGUARD | LF-3451 |
FORD | 5 011 838 |
FRAM | PH 3569 |
FRAM | PH-19-A |
FRAM | PH-2996 |
GM | 7984460 |
GM | 93 156 363 |
GUD | Z 135 |
GUELDNER | Z79 |
HEN | H 17 W 05 |
HEN | H 17 W 15 |
HEN | H 17 W 18 |
MEYLE | 1 001 150 003 |
MICRONAIR | T3133 |
Motorcraft | EFL 060 |
Motorcraft | EFL 149 |
Motorcraft | EFL 160 |
Motorcraft | EFL9071 |
Motorcraft | EFL9073 |
Motorcraft | FL 181 |
PURFLU | LS 278 |
PURFLU | LS 553 B |
PURFLU | LS 753 |
PUROLATOR | L 34875 |
PZL | PP-8.7A |
QUINTON HA | QOF5471 |
SEAT | 068 115 561 B |
SPIDAN | MOF 92 X |
STEYR | 2178582/1 |
TECNOCAR | R 148 |
TECNOCAR | R 194 |
UFI | 23 164 00 |
UFI | 23 164 03 |
UFI | 23.459.00 |
VAG | 028 115 561 E |
VAG | 068 115 561 A |
VAG | 068 115 561 B |
VAG | 068 115 561 C |
VAUXH | 93156363 |
VOLVO | 1 257 492 |
VOLVO | 125 7492-7 |
VW | 028 115 561 E |
VW | 028 115 561 G |
VW | 068 115 561 |
VW | 068 115 561 A |
VW | 068 115 561 B |
VW | 068 115 561 C |
VW | 68 115 561 |
VW | 681 155 613 |
WOODG | WGL 3451 |
ARO
|
AUDI
|
FIAT
|
FORD
|
RENAULT
|
ROVER
|
SEAT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.