Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AC | X525 |
ALCOFILTER | SP-1137 |
ALCOFILTER | SP-978 |
BLUEPRINT | ADJ 132101 |
BLUEPRINT | ADV 182108 |
BOSCH | 0 451 103 070 |
BOSCH | 0 451 103 225 |
BOSCH | 0 451 103 302 |
BOSCH | 0 451 103 302-85N |
BOSCH | 0 451 103 314 |
BOSCH | 0 451 103 344 |
BOSCH | 0 451 103 369 |
BOSCH | 0 451 103 524 |
BOSCH | 0 451 104 502 |
BOSCH | 0 986 AF1 139 |
BOSCH | 0 986 B00 004 |
BOSCH | 1 451 103 524 |
BOSCH | 451103070 |
BOSCH | 451103225 |
BOSCH | 451103302 |
BOSCH | 451103314 |
BOSCH | 451103344 |
BOSCH | 451103369 |
BOSCH | 451103524 |
BOSCH | 451104502 |
BOSCH | F 026 408 902 |
BOSCH | P 3314 |
BOSCH | P3369 |
CHAMP | LS 200 |
CHAMP | LS 300 |
CHAMPION | C 149 |
CHAMPION | C 183 |
CHAMPION | C 183/606 |
CHAMPION | C149/606 |
CHAMPION | COF100183S |
CLEANF | DO 894 |
CLEANF | DO 899 |
CLEANF | DO 907 |
COMLINE | EOF 036 |
COOPE | Z 1195 |
COOPE | Z 1272 |
COOPERSFIA | FT5259 |
COOPERSFIA | FT5891 |
CROSL | 2005 |
CROSL | 2211 |
DELPHI | FX0130 |
FEBI | 22550 |
FILTREC | ZP523A2 |
FILTRON | OP 526/1 |
FLEETGUARD | LF-785 |
FRAM | PH-5552 |
FRAM | PH10298 |
GUD | Z 362 |
HEN | H 14 W 15 |
HEN | H 14 W 27 |
HEN | H14W38 |
JAGUA | XR 817215 |
JAGUA | XR 823395 |
JAGUA | XR 83332 |
JAGUA | XR 8E6714 AB |
MAPCO | 61096 |
MEYLE | 100 115 0009 |
Motorcraft | EFL9078 |
PURFLU | LS 255 |
PURFLU | LS 324 |
PUROLATOR | L 10168 |
PUROLATOR | L 27017 |
PZL | PP465 |
TECNOCAR | R 130 |
TECNOCAR | R 640 |
TECNOCAR | R326 |
UFI | 23 291 00 |
UFI | 23 436 00 |
UFI | 23 473 00 |
VAG | 034 115 561 A |
VAG | 06A 115 561 |
VAG | 06A 115 561 B |
VAG | 06A 115 561 E |
VAG | 078 115 561 K |
VAG | 1JM 115 561 BZ |
VW | 034 115 561 A |
VW | 06A 115 561 |
VW | 06A 115 561 B |
VW | 06A 115 561 E |
VW | 078 115 561 K |
VW | 1JM 115 561 BZ |
AUDI
|
JAGUAR
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.