- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Długość [mm]: 331
- Szerokość [mm]: 164
- Wysokość [mm]: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-6312 |
A.L.FILTER | ALC-6312/1 |
ACDELCO | PUK 1052 E |
ALCOFILTER | MS 6224 |
ALCOFILTER | MS-6224C |
ALCOFILTER | MS-6257 |
BLUEPRINT | ADA 102505 |
BOSCH | 1 987 431 376 |
BOSCH | 1 987 432 376 |
BOSCH | R 2376 |
CHAMPION | CCF 0015C |
CITRO | 95528293 |
CLEANF | NC 2109 CA |
COMLINE | EKF 116 A |
COOPE | ACE 136 |
COOPERSFIA | PCK8097 |
CORTECO | 21 652 715 |
CORTECO | 21651965 |
CORTECO | 80 000 621 |
CORTECO | CC1004 |
CORTECO | CC1092 |
CORTECO | CC1291 |
DELPHI | TSP0325122C |
DELPHI | TSP0325296C |
DENSO | DCF223K |
FEBI | 17263 |
FIAT | 46 844 822 |
FIAT | 51805219 |
FILTRON | K 1081A |
FRAM | CFA 9495 |
GM | 09 179 904 |
GM | 91 66 107 |
GM | 91 79 904 |
GM | 91 96 107 |
GM | 9196343 |
GM | 93 172 129 |
GM | 95528293 |
HEN | E 972 LC |
HOLDE | 93 172 129 |
KOLBENSCHM | 4035-ACC |
KOLBENSCHM | 50 014 035 |
MAG | BCF 380 |
MAHLE | LAK 117 |
MANN | CU 3337 |
MANN | FP 3337 |
MAPCO | 67713 |
MEATDORIA | 17113K |
MEYLE | 612 320 0005 |
MICRONAIR | MC 607 |
MICRONAIR | MC 694 |
OPEL | 1 808 617 |
OPEL | 1 808 624 |
OPEL | 32 026 117 |
OPEL | 95528293 |
PURFLU | AHA198 |
PURFLU | AHC 198 |
PUROLATOR | C 18324 |
PUROLATOR | I19407 |
QUINTON HA | QAP 364 |
QUINTON HA | QAP 622 |
QUINTON HA | QAP 664 |
SAAB | 9 179 904 |
SAAB | 95528293 |
SOFIMA | S 4100 CA |
SWAG | 40 91 7263 |
TECNECO FI | CK 9495 C |
TECNOCAR | EC 400 |
TECNOCAR | EC405 |
UFI | 54.100.00 |
UNI | GFE 3109 |
VALEO | 698 710 |
VALEO | 698726 |
VALEO | 701 010 |
VALEO | 708710 |
VAUXH | 95528293 |
VEMO | 40-31-1112 |
VEMO | V40-31-1112 |
WIXFILTERS | WP9035 |
CADILLAC
|
FIAT
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.