- Rodzaj czujnika: Czujnik ultradzwiękowy
- Cecha chemiczna: Lakierowany
- Długość [mm]: 31,35
- Wysokość [mm]: 35,9
- Ilość biegunów: 3
- Średnica [mm]: 15,48
- Ciężar [kg]: 0,026
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FORD | 6G92 15K859DC |
FORD | 6G92 15K859EC |
FORD | 6G92 15K859GA |
FORD | 6G9215K859DC |
FORD | 6G9215K859EC |
FORD | 6G9215K859GA |
NISSA | 28438-JD00A |
NISSA | 28438JD00A |
OPEL | 4417282 |
OPEL | 4452243 |
OPEL | 4452556 |
RENAU | 284421203R |
RENAU | 284421300R |
RENAU | 284422338R |
RENAU | 284425430R |
RENAU | 8200454716 |
VAUXH | 93198831 |
VAUXH | 93198843 |
VAUXH | 93857960 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zderzaki to elementy znajdujące się z tyłu i z przodu pojazdu, będąc z obu stron najdalej wysuniętymi częściami samochodu. Obecnie zderzak i części zderzaka wykonuje są głównie ze stali, jednak od zewnątrz element ten pokrywa warstwa tworzywa sztucznego. Główną częścią zderzaka jest kształtownik – ułożony poziomo i pośrodku – jednak ze względu na przysłonięcie innymi częściami zderzaka, nie jest widoczny.
Głównym zadaniem zderzaków jest ochrona podczas kolizji. O ile w przypadku poważnych zderzeń zderzaki nie są w stanie pomóc, o tyle przy drobnych uderzeniach nieco łagodzą wstrząsy oraz przede wszystkim chronią inne części samochodu przed uszkodzeniem. Ponadto, zderzaki odgrywają niezwykle ważną rolę w kształtowaniu estetyki pojazdu. Dlatego też producenci wyjątkowo dbają o ich prezencję, a kierowcy często na własną rękę modyfikują kształty, a także barwy zderzaków.
Ze względu na funkcję oraz lokalizację, zderzaki często ulegają uszkodzeniom. Drobne uderzenia – na przykład w słupek podczas parkowania – raczej nie pozostawiają na nich śladu, jednak przy większych kolizjach dochodzi do zarysowań, pęknięć, a w najgorszym wypadku do odpadnięcia zderzaka. Ponadto, ze względu na obecność elementów metalowych, zderzak narażony jest również na korozję.
Unikanie kolizji może sprawić, że zderzak pozostanie w doskonałym stanie nawet po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów. Warto jednak sprawdzać, czy nie pojawiają się drobne pęknięcia oraz rdza, gdyż oznaczają one konieczność wymiany tego elementu. Ze względów estetycznych niektórzy kierowcy decydują się na wymianę również ze względu na obecność zadrapań i rys, jednak w takich przypadkach wystarczające może się okazać lakierowanie.