Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42826X |
ASHIKA | 67W0000 |
ATE | 03.3217-3512.3 |
ATE | 3321735123 |
BEDFO | 90443259 |
BENDIX | 212170B |
BOSCH | 0 986 475 032 |
BOSCH | 986475032 |
BREMBO | A 12 155 |
BREMBO | A 12 699 |
BREMBO | A12155 |
BREMBO | A12699 |
CHEVR | 90235420 |
DAEWOO | 90235420 |
DELPHI | LW50003 |
FEBI | 05175 |
FEBI | 5175 |
FERODO | FHW021 |
FERODO | FHW4289 |
FTE | R17028.7.1 |
FTE | R1702871 |
FTE | R17028B1 |
FTE | R17028C1 |
HBELPARTS | J3230903 |
JAPANPAR | CSW00 |
LPR | 4171 |
LPR | 4245 |
LUCAS_ELEC | 5003115 |
METELLI | 04-0300 |
METELLI | 40300 |
MGA | C1513 |
NIPPARTS | J3230903 |
NK | 1340803628 |
NPS | D323O01 |
OPEL | 550008 |
OPEL | 550135 |
OPEL | 550140 |
OPEL | 550143 |
QUINTON HA | BWC3410 |
QUINTON HA | RF17005 |
ROADHOUS | 1517.16 |
ROADHOUS | 151716 |
ROULUNDS | 710793 |
SBS | 1340803628 |
TRUSTING | CF009 |
TRW | BWC115 |
VAUXH | 24407364 |
VAUXH | 90009592 |
VAUXH | 90374075 |
VAUXH | 90443259 |
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.