Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90213 |
APEC | BWC8212 |
APEC | BWC8241 |
ATE | 24.3219-1756.3 |
BENDIX | 212420B |
BLUEPRINT | ADK84459 |
BOSCH | 0204116601 |
BOSCH | F026002601 |
BREMBO | A12361 |
CIFAM | 101-875 |
DELPHI | LW90057 |
FERODO | FHW4093 |
FIRST LINE | BBW1867 |
FIRST LINE | FBW1867 |
FRITECH | CF776 |
FRITECH | CF808 |
FTE | R19001731 |
GIRLING | 5004100 |
GIRLING | 5004316 |
JURID | 212420J |
LANCIA | 77362617 |
LPR | 4098 |
MAG | BSW0466 |
METELLI | 04-0875 |
MGA | C1984 |
MIN | MWC1049 |
MOTAQUIP | VWC914 |
NAPA | NCY1010 |
NIPPARTS | N3238045 |
NK | 805212 |
NUOVA TECN | 3035 |
OPEL | 4701634 |
OPEL | 93193435 |
OPEL | 95516391 |
OPEL | 95521081 |
OPENPARTS | FWC302700 |
OPENPARTS | FWC304600 |
PAGID | 72394 |
QUINTON HA | BWC3819 |
SUZUK | 5340162J00 |
SUZUK | 5340162J01 |
SUZUK | 5340162J01000 |
SUZUK | 5340162J10 |
SUZUK | 5340162J11 |
SUZUK | 5340162J11000 |
SUZUK | 53401T62J0 |
SUZUK | 53401T62J10 |
TRUSTING | CF776 |
TRUSTING | CF808 |
TRW | BWD100 |
TRW | BWD316 |
VALEO | 9210081 |
LANCIA
|
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma Samko działa na rynku od przeszło 30 lat. Założono ją w 1992 roku we Włoszech, gdzie do dzisiaj znajduje się główna siedziba przedsiębiorstwa. Części Samko to tylko i wyłącznie produkty przeznaczone na aftermarket. Obecnie firma prowadzi swoje działania w wielu miejscach świata. Dysponuje licznymi fabrykami nie tylko we Włoszech, ale także w innych krajach, głównie w Europie Południowej i Wschodniej. Natomiast części samochodowe Samko trafiają do 76 krajów na świecie.
Samko to marka należąca do firmy LPR, jednego z gigantów w zakresie produkcji części zamiennych do samochodów. Firma oferuje rozmaite podzespoły z różnych kategorii produktowych. Natomiast pod marką Samko dostępne są jedynie części układu hamulcowego. Jednocześnie należy wskazać na bardzo dużą listę produktów znajdujących się w katalogu. W zasadzie każdy europejski kierowca znajdzie w nim produkty kompatybilne z jego pojazdem.
Części hamulcowe Samko cieszą się uznaniem nie tylko kierowców, ale również mechaników i innych ekspertów. Doceniane są głównie za wysoką wytrzymałość – doskonale spisują się nawet po przejechaniu wielu tysięcy kilometrów. Tym samy zakup części Samko to często oszczędność, wynikająca z możliwości przełożenia wymiany części na później.