Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90202 |
APEC | BCY1325 |
APEC | BCY1377 |
ATE | 020475 |
ATE | 24.3217-1712.3 |
BENDIX | 214540B |
BLUEPRINT | ADG04424 |
BOSCH | 0986475889 |
BRAKE ENG | WC1143BE |
BRECO | A12372 |
BREMBO | A12372 |
CHEVR | 96860200 |
CIFAM | 101-767 |
DAEWOO | 96320670 |
DAEWOO | 96518606 |
DELPHI | LW62080 |
FERODO | FHW4020 |
FRITECH | CF678 |
FTE | R1706521 |
LPR | 4060 |
MAG | BSW0416 |
METELLI | 04-0767 |
MGA | C1930 |
NIPPARTS | J3230904 |
NK | 805001 |
NUOVA TECN | 3587 |
OPENPARTS | FWC315000 |
PAGID | 72286 |
QUINTON HA | BWC3773 |
SAMKO | C30024 |
TRUSTING | CF678 |
TRW | BWA138 |
TRW | BWC251 |
UNI | GWC1969 |
UNIPART | GWC1969 |
VILLAR | 6236431 |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
SAKURA to marka części zamiennych w programie japońskim wprowadzona przez firmę Inter-Team. Głównym celem powołania jej do motoryzacyjnego życia było zapewnienie klientom dostępu do części zamiennych o bardzo wysokiej jakości, przede wszystkim do samochodów japońskich oraz koreańskich. Dostawcami dla marki SAKURA są najlepsze zakłady i fabryki na świecie, biorące udział w produkcji na linie montażowe OE. Sztandarowym produktem dostępnym pod logo SAKURA jest linia akumulatorów samochodowych, które mają na celu zaspokoić potrzeby użytkowników aut zarówno europejskich, jak i azjatyckich. Są to najczęściej akumulatory bezobsługowe przeznaczone do aut osobowych oraz pojazdów ciężarowych. W ofercie marki SAKURA dostępne są również m.in. linie filtrów powietrza oraz przewodów zapłonowych.