Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 52947X |
AKRON-MALÒ | 90119 |
APEC | BCY1357 |
APEC | BWC8066 |
ATE | 020409 |
ATE | 24.3220-1711.3 |
ATE | 27.3200-0327.3 |
BARUM | BAW2001 |
BENDIX | 212322B |
BOSCH | 0 986 475 797 |
BRAKE ENG | WC1556BE |
BRAKE ENG | WC4625 |
BREMBO | A12312 |
CIFAM | 101-648 |
CITRO | 4402.A8 |
CITRO | 4402.C3 |
DELPHI | LW30005 |
FEBI | 102712 |
FERODO | FHW222 |
FIAT | 7086715 |
FIRST LINE | FBW1678 |
FRITECH | CF159 |
FTE | R200004A1 |
HELLA | 355532071 |
HELLA | 8AW 355 532-071 |
INBRA | WCY3664 |
LPR | 4625 |
MAG | 360219230373 |
MAPCO | 2165 |
MEYLE | 11145310024 |
MEYLE | 40145310001 |
MGA | C1681 |
NK | 801930 |
OPENPARTS | FWC3189.00 |
PEUGE | 4402.A8 |
PEUGE | 4402.C3 |
QUINTON HA | BWC3602 |
RAICAM | 85303400 |
REMSA | C1520.67 |
RENAU | 77 01 041 021 |
RHIAG | NT3664 |
SAMKO | C05913 |
SBS | 1340801930 |
SWAG | 33 10 3056 |
TOPRAN | 720 996 |
TRISCAN | 813025043 |
TRUSTING | CF159 |
TRW | BWF252 |
TRW | RCCR02860 |
VALEO | 402262 |
VILLAR | 6235053 |
WOKING | C1520.67 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.