Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62403X |
AKRON-MALÒ | 89700 |
AKRON-MALÒ | 90038 |
AKRON | 89700 |
AKRON | 90038 |
APEC | BCY1051 |
APEC | BCY1099 |
ATE | 020200 |
ATE | 24.3219-1603.3 |
ATE | 27.3200-0303.3 |
ATE | 27.3200-0844.3 |
BARUM | BAW1909 |
BENDIX | 251004B |
BENDIX | 251026B |
BLUEPRINT | ADN14116 |
BOSCH | 0 204 116 206 |
BOSCH | 0 204 116 228 |
BOSCH | 0 986 475 622 |
BOSCH | 0 986 475 630 |
BOSCH | F 026 002 206 |
BOSCH | F 026 002 228 |
BOSCH | F 026 009 228 |
BRAKE ENG | WC1585BE |
BRAKE ENG | WC1666BE |
BRAKE ENG | WC4676 |
BRAKE ENG | WC4870 |
BREMBO | A12188 |
BREMBO | A12257 |
CIFAM | 101-429 |
CITRO | 95608853 |
DELPHI | LW25035 |
DELPHI | LW25135 |
FEBI | 09592 |
FERODO | FHW043 |
FERODO | FHW047 |
FIRST LINE | FBW1037 |
FIRST LINE | FBW1477 |
FRITECH | CF077 |
FTE | R19062A1 |
FTE | R19066A1 |
HELLA | 355530211 |
HELLA | 355530671 |
INBRA | WCY3725C |
INBRA | WCY3923C |
LPR | 4676 |
LPR | 4870 |
MAG | 360219230235 |
MAG | 360219230250 |
MAPCO | 2344 |
MEYLE | 11145310007 |
MGA | C1777 |
MGA | C1921 |
NK | 801919 |
NK | 803747 |
OPENPARTS | FWC3218.00 |
OPENPARTS | FWC3267.00 |
PEUGE | 4402.90 |
QUINTON HA | BWC3462 |
QUINTON HA | BWC3468 |
RAICAM | 85270200 |
RAICAM | 85302200 |
REMSA | C1519.20 |
REMSA | C1519.33 |
RHIAG | NT3725 |
RHIAG | NT3725C |
RHIAG | NT3923 |
RHIAG | NT3923C |
ROADHOUS | 206702 |
ROADHOUS | 206703 |
ROADHOUS | 211372 |
SAMKO | C06702 |
SAMKO | C06703 |
SAMKO | C11372 |
SEIM | 7531 |
SEIM | 7539 |
SWAG | 62 90 9592 |
TOPRAN | 720 261 |
TRISCAN | 813028025 |
TRUSTING | CF077 |
TRW | BWD123 |
TRW | BWD133 |
VALEO | 402107 |
VILLAR | 6235217 |
VILLAR | 6235893 |
WOKING | C1519.20 |
WOKING | C1519.33 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Metelli to włoskie przedsiębiorstwo, prowadzące działalność międzynarodową. Firma zajmuje się produkcją rozmaitych części samochodowych. W ofercie znajdują się tysiące referencji, wśród których na pierwszy plan wysuwają się pompy wody. W tym obszarze Metelli zaspokaja potrzeby niemal całego rynku, oferując wybór pomp spośród ponad 800 pozycji. Produkty te cechuje najwyższa jakość wykonania za sprawą w pełni automatycznej produkcji. Ponadto, ważną część asortymentu firmy stanowią części silnika, które znajdują się w ofercie producenta od początku jego istnienia. Ponad pół wieku doświadczenia pozwoliło wypracować procesy, które zapewniają sprawną produkcję najwyższej jakości elementów.
Poza wymienionymi powyżej częściami samochodowymi, w ofercie Metelli znajdują się również elementy układu hamulcowego. W ostatnich latach ta część oferty została znacznie rozbudowana, przez co dzisiaj Metelli umożliwia skompletowanie pełnego układu hamulcowego. Na szczególne wyróżnienie zasługują tarcze hamulcowe Metelli doceniane za precyzję wykonania. W asortymencie producenta znaleźć można około 700 modeli tarcz hamulcowych.
Ideą firmy Metelli jest tworzenie części zamiennych o jakości zbliżonej lub lepszej niż części z pierwszego montażu. Jest to możliwe dzięki pracy najlepszych inżynierów w centrach badawczych, w których regularnie analizowane są części OEM. Utrzymywanie najwyższych standardów produkcji czyni Metelli jedną z najbardziej prestiżowych marek samochodowych części zamiennych dostępnych na rynku wtórnym.