Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89626 |
ATE | 020338 |
ATE | 020453 |
ATE | 020454 |
ATE | 03321943013 |
ATE | 03321943023 |
ATE | 24321911053 |
ATE | 24321911073 |
ATE | 24321917313 |
BARUM | BAW1901 |
BENDIX | 211748B |
BENDIX | 212209B |
BENDIX | 214561B |
BENDIX | 214562B |
BENDIX | 9621129 |
BENDIX | L621748 |
BOSCH | 0986475503 |
BOSCH | 0986475741 |
BOSCH | 0986475776 |
BOSCH | 0986475848 |
BRAKE ENG | WC1287BE |
BRAKE ENG | WC1695BE |
BRAKE ENG | WC4918 |
BREMBO | A12099 |
BREMBO | A12237 |
CAR | 3450 |
CAR | 4450 |
CIFAM | 101074 |
CIFAM | 101354 |
CIFAM | 101657 |
CIFAM | 101831 |
DELPHI | LW36167 |
DELPHI | LW37521 |
DELPHI | LW62013 |
DELPHI | LW62014 |
FEBI | 05703 |
FEBI | 05734 |
FERODO | FHW027 |
FERODO | FHW336 |
FORD | 1006016 |
FORD | 1104132 |
FORD | 1484750 |
FORD | 1486316 |
FORD | 1486750 |
FORD | 1517559 |
FORD | 6106584 |
FORD | 6196052 |
FORD | 72GB2261AA |
FORD | 91AB2261BA |
FORD | 96FB2261BA |
FORD | XS512261BA |
FTE | R19031F1 |
GIRLING | 5004195 |
HELLAPAGID | 355532131 |
HYUNDAI | 5833028001 |
HYUNDAI | 5838028001 |
KAWE | W4258 |
LPR | 4258 |
LPR | 4918 |
LPR | 5109 |
LPR | 5110 |
MAZDA | 1E0626610 |
MAZDA | 1E0726610 |
METELLI | 040656 |
METELLI | 040657 |
METELLI | 040831 |
METZGER | 101074 |
METZGER | 101656 |
METZGER | 101657 |
METZGER | 101831 |
NK | 802506 |
NK | 802553 |
NK | 803405 |
NK | 803406 |
NUOVA TECN | 3450 |
NUOVA TECN | 4450 |
NUOVA TECN | 4844 |
NUOVA TECN | 4845 |
PAGID | 81035 |
PEX | 119441 |
PEX | 119620 |
PEX | 119621 |
QUINTON HA | BWC3255 |
QUINTON HA | BWC3487 |
QUINTON HA | BWC3618 |
ROADHOUS | 151935 |
ROADHOUS | 151948 |
STOP | 52333 |
TEXTAR | 34013900 |
TRISCAN | 813016005 |
TRISCAN | 813016063 |
TRISCAN | 813043004 |
TRISCAN | 813043005 |
TRUSTING | CF075 |
TRW | 32866015 |
TRW | 32866090 |
TRW | 64677521 |
TRW | BWD195 |
TRW | BWD292 |
TRW | BWD293 |
VALEO | 350307 |
VALEO | 350747 |
FORD
|
HYUNDAI
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.