Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 89714 |
ATE | 020029 |
ATE | 020463 |
ATE | 03321722023 |
ATE | 03321722043 |
BARUM | BAW1702 |
BENDIX | 211746B |
BENDIX | L621746 |
BLUEPRINT | ADM54454 |
BOSCH | 0204116502 |
BOSCH | 0986475501 |
BOSCH | 0986475740 |
BOSCH | F026002502 |
BRAKE ENG | WC1697BE |
BRAKE ENG | WC4920 |
BREMBO | A12117 |
CAR | 3452 |
CAR | 4452 |
CIFAM | 101049 |
CIFAM | 101806 |
DELPHI | LW37515 |
FEBI | 05702 |
FERODO | FHW337 |
FORD | 1006013 |
FORD | 1104131 |
FORD | 1484752 |
FORD | 1517558 |
FORD | 6C11V107T00BA |
FORD | 72GB2261BA |
FORD | 96FB2261AA |
FORD | XS512261AA |
FTE | R17010D1 |
HELLAPAGID | 355531751 |
JAPCA | 151071 |
KAWE | W4920 |
LPR | 4920 |
MAG | 360219230265 |
MAZDA | 1E0326610 |
MAZDA | 1E0426610 |
METELLI | 040049 |
METELLI | 040806 |
METZGER | 101049 |
METZGER | 101806 |
NIPPARTS | J3233082 |
NK | 802507 |
NUOVA TECN | 3452 |
NUOVA TECN | 4452 |
PAGID | 81013 |
PEX | 117443 |
PEX | 117662 |
QUINTON HA | BWC3257 |
ROADHOUS | 151713 |
ROVER | GWC1508 |
ROVER | GWC1820 |
STOP | 52331 |
TEXTAR | 34005100 |
TRISCAN | 813016016 |
TRISCAN | 813016062 |
TRUSTING | CF007 |
TRW | 32866013 |
TRW | 32866091 |
TRW | 64677515 |
TRW | BWC189 |
VALEO | 350305 |
FORD
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Hella Pagid to firma motoryzacyjna, wyspecjalizowana w produkcji części układu hamulcowego. Marka powstała na mocy porozumienia TMD Friction z przedsiębiorstwem Hella. Połączenie sił dwóch tak silnych podmiotów poskutkowało powstaniem firmy, która szybko stała się jednym z ważniejszych graczy wśród producentów części hamulcowych.
Firma Hella Pagid to przede wszystkim producent klocków i tarcz hamulcowych. Najwyższej klasy klocki i tarcze hamulcowe Hella Pagid to elementy montowane w samochodach osobowych, autach ciężarowych i przemysłowych oraz w innych pojazdach mechanicznych. Ponadto, w asortymencie znajdują się również szczęki hamulcowe, bębny hamulcowe oraz czujniki zużycia hamulców. Oferta producenta jest bardzo szeroka i zróżnicowana. Jeżeli chodzi o auta osobowe, części samochodowe Hella Pagid pokrywają dziś w całości rynek zachodniej Europy.
Specyfiką firmy Hella Pagid jest stałe dążenie do przekraczania kolejnych granic technologicznej wyobraźni. Technologiczne udoskonalenia klocków hamulcowych Hella Pagid sprawiają, że produkty te należą w swojej kategorii do najlepszych na rynku. Inżynierowie zatrudnieni przez firmę pracują w jej laboratorium badawczym, gdzie poszukują sposobów na udoskonalanie produktów. Gotowe części samochodowe Hella Pagid są natomiast poddawane szeregowi testów. Część z nich odbywa się w laboratorium, inne natomiast mają miejsce na drodze. Pomyślne przejście testów jest warunkiem koniecznym dopuszczenia danych autoczęści do sprzedaży.