Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | BCY1175 |
ATE | 020436 |
ATE | 24.3223-1708.3 |
BENDIX | 212340B |
BLUEPRINT | ADZ94406 |
BORG BECK | BBW1758 |
BOSCH | 0204116533 |
BOSCH | F 026 002 533 |
BOSCH | F026002533 |
BRAKE ENG | WC1123BE |
BREMBO | A 12 328 |
BREMBO | A12328 |
CIFAM | 101-815 |
DELPHI | LW80115 |
FERODO | FHW362 |
FRITECH | CF326 |
FTE | R23037.8.1 |
GIRLING | 5007223 |
JURID | 212340J |
LPR | 4026 |
METELLI | 04-0815 |
METZGER | 101-815 |
NISSA | 4410000Q0F |
NISSA | 4410000Q0K |
NISSA | 4410000Q0L |
NK | 803642 |
OPEL | 4500937 |
OPEL | 9161237 |
QUINTON HA | BWC3491 |
REMSA | C1523.16 |
RENAU | 7701044603 |
ROADHOUS | 1523.16 |
TEXTAR | 34040300 |
TRW | BWK223 |
UNI | GWC2019 |
VAUXH | 9161237 |
VILLAR | 6235972 |
WOKING | C1523.16 |
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ferodo ma długą historię innowacji technologicznych z zakresu motoryzacji i rozwoju procesów produkcyjnych. Teraz firma produkuje części samochodowe dla wiodących producentów aut na całym świecie. Ferodo jest nowatorską i zaufaną marką, zwłaszcza jeżeli chodzi o rozwiązania do systemów hamowania, osprzętu silnika spalinowego i uszczelnienia i układów sterowania.
Firma Ferodo obsługuje producentów samochodów osobowych, lekkich samochodów dostawczych, a także ciężkich pojazdów terenowych i samochodów sportowych, które wyposaża w wysokiej jakości oryginalne części, dedykowane na pierwszy montaż fabryczny.
Dzięki 17 centrom technologicznym na całym świecie, przedsiębiorstwo Ferodo z powodzeniem wprowadza przełomowe osiągnięcia w dziedzinie motoryzacji. Co więcej, firma wprowadziła do branży tysiące patentów i nieustannie pracuje nad wprowadzaniem nowych technologii dla przemysłu motoryzacyjnego.
Ferodo to uznana międzynarodowa marka nie tylko pośród czołowych producentów samochodowych, ale także faworyt na rynku wtórnym części zamiennych. Inżynieria i produkcja części Ferodo stoi na bardzo wysokim, światowym poziomie. Wszystkie elementy są produkowane we własnych zakładach, zgodnie z obowiązującymi normami.